Artikulu hau Periodico Educación- en itzuplena da, eskuragarri hemen: https://periodicoeducacion.info/2023/11/07/conocimiento-cientifico-para-mejorar-nuestras-vidas/
Maisu-maistra naizen aldetik, garrantzitsua iruditzen zait zaindu beharreko alderdietako bat familiei beren seme-alaben heziketari buruzko erabakirik onenak hartzen lagun diezaiekeen ezagutza zientifikorako sarbidea erraztea da. Askotan, familiak gehien kezkatzen dituzten gaiak (pantailak eta sare sozialak erabiltzea, etxeko lanak, eskolaz kanpokoak, eskola-jazarpena…) jorratzen dituzten argitalpenen estekak bidaltzen ditut, eta askotan haiekin partekatzen dudan informazio horrek oinarri zientifikorik ez duten hezkuntzari buruzko ideiak edo baieztapenak gezurtatzeko balio du.
Gaur egungo gizartean, informazioa ugaria eta lortzeko erraza da. Hala ere, egia da sarean buloetan, erdi egietan edo faltsukerietan oinarritutako argitalpen asko daudela, eta horiek irakurlea nahastu eta desinformatu dezakete. Horregatik, beti galdetu izan diot neure buruari ea posible den Interneteko komunikazio-plataforma handietan (Instagram, X, Snapchat…) zientzia-gaiei buruzko informazio egiazkoa aurkitzea, kontuan hartuta milioika herritarrek modu masiboan irakurritako espazio birtualak direla.
«An Instagram Hashtag Fostering Science Education of Vulnerable Groups during the Pandemic» artikulu zientifikoan pandemian zehar sare sozialeko plataforma ezagunenetan egindako 5.000 argitalpen baino gehiago aztertu dituen ikerketa baten emaitzak azaltzen dira. Bertan ondorioztatzen da informazio faltsua asko argitaratzen dela, baina nazioarteko komunitate zientifikoak bermatutako ebidentzietan oinarritutako informazio egiazkoa baino askoz gutxiago birbidaltzen dela. Era berean, nabarmentzekoa da badirela modu erakargarri eta ulergarrian aurkezten diren argitalpen zientifikoak.
Izan ere, artikuluak azpimarratzen du merezi duela zientziak horrelako plataformak erabiltzea bere ezagutza zabaltzeko, hezkuntza-maila txikiena duen biztanleria baita informazio faltsuarekiko kalteberena. Ezagutza zientifiko topena eskuratzen denean, inpaktu handia izaten du ezagutza hori eskuratzen duten pertsonen bizitza hobetzen duena, eta, gainera, pertsona horrek edo horiek ikerketarik onenek dakarkiguten jakinduriaz arduratzen jarraitzeko aukerak areagotzen ditu.
Horregatik, apalki, ikertzaileei eskatzen diet sare sozialak erabil ditzatela ezagutza zientifikoa modu eskuragarrian eta erakargarrian zabaltzeko, hartzen ditugun erabakiak ziurtasunetan oinarritu ahal izateko, gure bizitzak gero eta hobeak izan daitezen. Bitartean, hezkuntza gaietan, Adyhayana, Sappho plataformak erabiltzen jarraituko dut, baita dibulgazio handiagoko argitalpenak ere, hala nola Diario Feminista edo hau bera, Periodico Educación, eta horiek ziurtatzen didate lekualdatzen denak maila goreneko berme zientifikoa duela.