Kalitate handiko arreta- eta hezkuntza-programa goiztiarrek haur guztiek eskolan arrakasta izateko aukerak handitzen dituztela uste da. Hala ere, duela gutxiko emaitzek zalantzan jartzen dute programa horiek haurrei espero bezala eragingo dieten.

Artikulu honetan, haur-hezkuntzaren kalitatea haurren emaitzekin lotzen duen ikerketa aztertzen da, eta lotura sendo samarrak eta apalak aurkitzen dira egitura- eta prozesu-kalitateko neurri zabalekin, eta lotura sendoagoak haur-hezkuntzaren beste dimentsio batzuekin. Haur-hezkuntzaren kalitatearen eta emaitzen arteko loturak zergatik diren hain apalak eztabaidatzen da, haurren emaitza mugatuak, kalitate-neurriekiko arazo psikometrikoak eta haur-hezkuntzaren kalitate-neurriak berrikusteko eta zabaltzeko beharra barne.

Datuek adierazten dutenez, haur-hezkuntzaren kalitate-ereduek irakaskuntzaren kalitatea eta edukia jaso beharko lituzkete, baita irakasleek ikaskuntza aktiboki zein mailatan indartzen duten, haurren aurrerapena zein den gainbegiratzen duten maila eta informazio hori irakaskuntza indibidualizatzeko eta gurasoak seme-alaben hezkuntzan inplikatzeko erabiltzen duten maila ere. Ereduek, halaber, irakaslearen eta haurraren arteko elkarrekintzetan eta horiek garatzeko jarduera egokietan ere oinarritu behar dute. Egokiena da instrukzioko neurketek haur bakoitzaren esperientzien jarraipena egitea, irakaspenaren edukia, heziketa-maila, elkarrizketa-maila eta irakasleek helburuko haurrekin duten aldamioa eta jarduera mota dokumentatuz.

Haur txikiek elkarreragin bero eta sentikorrak behar dituzte irakasleekin, eta ikasgelaren kudeaketa positiboa behar dute aurrera egiteko, baina, era berean, elkarreraginak behar dituzte aldamioekin, elkarrizketa aberats eta luzeekin, eskola-arrakastaren oinarriak ezartzen dituztela sentitzen duten hizkuntza, autoerregulazioa eta funtzionamendu exekutiboko trebetasunak eskuratzeko.

Artikuluaren arabera, gurasoek eta gobernuak konpromiso handia dute haurrei, batez ere diru-sarrera txikiak dituzten familietakoei, kalitate handiko arreta emateko diseinatutako haur-hezkuntzako programekin. Emaitzek iradokitzen dute ez direla nahikoak helburu politikoak lortzeko. Egokiena NBEren kalitate-ereduak zabaltzea da, irakasleak zuzendutako ikaskuntzan oinarrituko diren probetan oinarritutako ikasketa-planak eta garapen profesionaleko planak sartzeko, haur txikien trebetasunak sustatzeko diseinatutako elkarrizketa aberasgarrien eta jarduera praktikoen bidez.

Egilea: Laura Gutierrez