Azken ikerketek agerian utzi dute haur-hezkuntzan autoerregulazioaren eta trebetasun sozialen garapena garrantzitsua dela geroago arrakasta akademikoa lortzeko, onarpen soziala eta ongizate psikologikoa lortzeko. Ikerketa esperimental bat atzerriko hizkuntzen jabekuntzak autoerregulazioan eta gizarte trebetasunetan haur-hezkuntzan dituen ondorioak aztertzeko egin da.

Ikerketak atzerriko hizkuntzen jabekuntzak autoerregulazioan eta trebetasun sozialetan duen eragina aztertu du haur-hezkuntzan. Horretarako, kontrol-talde batekin egindako testaren aurreko eta ondorengo eredua erabili da.

Azterketa Alanya barrutian, Antalya probintzian, dagoen eskolaurreko ikastetxe publiko batean egin zen 2019ko udaberrian. Talde esperimentalak eta kontrol-taldeak eredu ia-esperimentalaren oinarrizko printzipioen arabera osatu ziren. Azterketa ausaz aukeratutako haur-hezkuntzako 44 haurrek osatu zuten: horietatik, 23k talde esperimentala osatu zuten, eta 21ek kontrol-taldea. Talde esperimentalean 12 neska eta 11 mutil zeuden, eta kontrol-taldean 12 neska eta 9 mutil.

Autoerregulazio Gaitasunak eta Gizarte Gaitasunak talde esperimentalari eta kontrol-taldeari aplikatu zitzaizkien aldi berean, aurretiazko proba gisa. Aurreprobaren ondoren, egileak (2017) garatutako Bizitzan Zentratutako Atzerriko Hizkuntzak eskuratzeko Programa (LFFLAP) aplikatu zitzaion talde esperimentalari. LFFLAP jardueren 200 saio-sorta, egunero bost saioz osatutakoa eta 20 minutuko saio bakoitza 8 astetan aplikatu zen astean bost egunetan. Azterketa-prozesuak 13 asteko iraupena izan zuen, proba aurreko eta ondorengo datuen bilketa barne. Programa aplikatzean, talde esperimentaleko taldeko irakaslea egon zen saioetan.

Prozesua honako hau izan zen: saioaren hasieran, egunero, jakin-mina, motibazioa eta ikaskuntzaren aurreko jardueren aktibazioa aplikatu ziren. Saioaren progresio-zatian haurraren bizitza eta zekitena izan ziren ardatz. Prozedura esperimentaletan, saioak amaitzeko, flash errepikapen txartelak, laburpenak eta jarduera aipagarrien errepikapenak egin ziren. Gainera, eskola ingurunetik kanpo, WhatsApp familiako jarduerak eta jorratutako gaiekin lotutako eguneroko bizitzako egoerekiko elkarreragina suertatzen ziren egunero (Egilea 2018).

Datuak biltzeko tresna gisa erabilitako autoerregulazio- eta gizarte-trebetasun eskalak sustatzaileek / ikertzaileek posta elektronikoz eskuratu zituzten. Bi eskalak eguneratuta zeudelako erabili ziren, eta baliozkoak eta fidagarriak direla frogatu zuten haur-hezkuntzako haurren autoerregulazioari eta trebetasun sozialei aplikatuta. Ikertzaileen alborapena kentzeko, gelako irakasleei kontrol-taldeetako eta talde esperimentaletako irakasle-inprimakiak betetzeko eskatu zitzaien.

Ikerketaren bidez honako hau ondorioztatu da:

  • Ikerketan atzerriko hizkuntzak eskuratzeko aplikazio esperimentalak eraginkorrak izan direla ikusi da.
  • Esan daiteke atzerriko hizkuntzaren praktikek haurren elkarreragina hobetzen dutela ikasteko ingurune aberats eta bizigarriaren bidez, bai barrualdean bai kanpoaldean, eta inguruko jendearekin harremanak sortzen laguntzen diete.
  • Aplikazioan ikusi zen haurrek ekintza-jokabideak erakusten zituztela gizarte edo elkarreragineko jarduera bikoitzekin edo taldeekin. Ildo horretatik, atzerriko hizkuntzaren praktikek aztarna positiboak utzi dituzte haurren trebetasun sozialetan. Gainera, atzerriko hizkuntzaren erabileran norberarenganako konfiantza izatea, beren ingurunean eta lagunen barruan aktiboki adieraztea, ikasitakoa partekatzea eta ikaskuntza-esperientzia anitz eta aberatsak baliatzea positiboki islatu da gaitasun sozialen garapenaren oinarrian.
  • Atzerriko hizkuntza eskuratzeko esperientzia zuten talde esperimentaleko haurrek puntuazio altuagoa lortu zuten autoerregulazio-gaitasunen eskalaren azpidimentsio guztietan, hizkuntza eskuratzeko jarduerarik ez zuten kontrol-taldeko haurrek baino.
  • Talde esperimentalean hazkundea espero zen arren, kontrol-taldeak konstante jarraituko zuela espero zen. Hala ere, kontrol-taldeko haurren autoerregulazioaren eta trebetasun sozialen puntuazioak gutxitu egin ziren. Hala ere, beherakada hori ez zen estatistikoki esanguratsua izan.

Egilea: Laura Gutierrez