Sare sozialetan 12 eta 15 urte bitarteko neskek presioa sentitzen dute popular itxura emateko Erresuma Batuan

Ofcomek, Erresuma Batuko komunikabideen erabilerari buruzko erakunde erregulatzaileak, 3 eta 15 bitarteko ume eta gazteen jarrerekin lotutako datuak jaso eta aztertu ditu. Aurkeztutako txostenak, datu nabarmenenen artean, besteak beste, honako hauek seinalatzen ditu:  YouTube bideoak bistaratzeko plataformarik gogokoena bihurtzen ari da; online jokoek gero eta ospe handiagoa daukate; Facebook oraindik gehien erabiltzen den sare soziala izan arren, 12-15 urteko gero eta gazte gehiagorentzat da Instagram  aplikaziorik gogokoena; eta testu-mezuetan, aplikazioetan eta online, nahigabeko esperientziak izateko aukera areagotzen ari da.

Txostenaren arabera, eta nahiz eta presio soziala sor dezaketen, sare sozialek eragin positiboa dute Erresuma Batuko 12-15 urteko umeengan. Horrela, sare sozialak edo mezularitza-guneak erabiltzen dituzten 12-15 urteko gazteen   artean, hamar erabiltzailetik bederatzik esan dute sare sozialek zoriontsu sentiarazi dituztela edo lagunekin gertuago sentitzen lagundu dietela. Haietako bi herenek diotenez, laguntza-mezuak, iruzkinak edo argitalpen-mezuak bidaltzen dizkiete lagunei, zailtasunak badituzte.

Hala ere, gazte horien artean, popularrak izateko edo itxura emateko presio soziala sentitzen duela onartzen du % 75ek, eta % 90ek esaten du pertsonak euren artean gaiztoak direla arlo sozialean. Popularrak izateko edo “denbora osoan” popularra izateko presio horiek, bereziki, neskatoek sentitzen dituzte (% 20k, mutilen % 11rekin alderatuta). Gazte batzuek, adibidez, profil bat baino gehiago erabiltzen dute sare sozialetan eta, ikusgarritasunaren arabera, irudi perfektuak argitaratzen dituzte. Era berean, mutil baino neska gehiagok uste du (% 77k, % 67k mutilen kasuan) sarean esaten denarekin lotutako arauak egon behar direla iruzkin kaltegarriak saihesteko.

Txosten horrek, umeek eta gazteek komunikabideen erabilera esperimentatzeko moduari buruzko informazio garrantzitsua emateaz haratago, agerian uzten du familian eta ikastetxeetan ere komunikabideen edukiari eta elkarrekintzei buruzko eztabaida sustatzeko beharra dagoela. Agerpen zientifikoek erakusten duten moduan, nerabeen arteko harreman horiek  “igoeraren ispilu” efektua sor dezakete, indarkeriazko harremanetan jaustera eraman ditzaketen arrazoietako bat.

 

Egilea: Isabel Mendizabal

IMG_-ua20bk

Be the first to comment on "Sare sozialetan 12 eta 15 urte bitarteko neskek presioa sentitzen dute popular itxura emateko Erresuma Batuan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*