Artikulu hau Periodico Educación-etik itzulita dago: https://periodicoeducacion.info/2024/02/26/alumnado-de-practicas-en-los-centros-educativos/

Ikastetxeek graduko edo masterreko ikasleen, irakasleen edo beste diziplina batzuetako ikasleen eskaera asko jasotzen ditugu, egiten ari diren unibertsitateko edo goi mailako  irakasgaien katalogoko praktikak egin ahal izateko.

Praktiketako ikasleen figura hori ikasteko, sakontzeko eta irakasleen bizitza profesionalera hurbiltzeko aukera handia izan daiteke ikasleentzat, baina ikastetxearentzat aukerak zabaltzen dira. Hala ere, eragin hori ikastetxeak eta irakasleek praktikaldi honetan laguntzeko erabiltzen dituzten oinarrien araberakoa izango da. Batzuetan, zentzugabekeria ere bihur daiteke ikastetxeak ikasle horien praktikak baliabide pertsonalen estaldura bihurtzen baditu, praktika arrakastarik sortzen ez duten ekintzen erreprodukzio bihurtzen bada edo sortzen diren egoerei buruzko elkarrizketan, argumentazioan eta hausnarketan oinarritutako laguntzarik ez badago.

Esan ohi den esaldi horrek, “egin behar ez den horretatik ere ikasten da”, hobekuntza-zentzutik urrun dagoen pentsamendu-mota bat sor dezake, lanbidearen hastapenetatik ideia okerrak finkatu ahal izango dituena, eraldatzeko gogorik gabe, palanka-efektua eta kexua onbideratzeko.

Ikasleek, ikasketak egiten ari direnean, mundua aldatzeko duten uste sendoekiko grina haurren bizitza hobetzen duten ekintzekin batzen denean, eta, gainera, hori gertatzen da ikastetxe batean, non irakasleak praktika horiei laguntzeaz arduratzen diren, argudio zientifikoak, jarduerak eta hausnarketak emanez, eta irakaskuntzaren etorkizuna pertsonen bizitzan eragina izaterantz eta hezkuntza- eta gizarte-eraldaketarantz doa.

Ikaskuntza-komunitate diren ikastetxe askok, beren jarduerak inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoetan oinarritzen dituztenek, unibertsitateko praktiketako ikasleak hartzen dituzte prestakuntza teoriko eta praktikoko espazioekin, hau da, hitzaldi, eztabaida eta solasaldi pedagogikoekin, denbora hori aprobetxatzeko eta ahalik eta etekin handiena ateratzeko ikasleen ikaskuntzarako eta ikastetxean bertan duen eraginerako, eskola hobetzen duten ekintzak abian jar baititzakete.

Irakasleekin eztabaidatzea, ikasleen ekintzak eta iritziak zaintzea eta horiei adi egotea, zalantzak argitzeko lankidetza eta laguntza eskaintzea, aldian-aldian irakurketa posibleak egiteko tarte bat eskaintzea eta ikasgeletan gertatzen denari buruzko hausnarketak partekatzea hezkuntzako oraingo eta etorkizuneko ekintzei laguntzeko ekintzak izan daitezke. Horregatik, praktiketako ikasleak eduki nahi izatea erantzukizun bat da, eta ezin da instrumentalki erabili baliabide gehiago izateko; aitzitik, ikasleentzat eta ikastetxearentzat ondorioak eta onurak izango dituen planteamendu zehatz bat eskatzen du.

Egilea: Josep Maria Canal