Periódico Educación-etik moldatua

Eragin sozialaren lehentasunari buruzko legediak gure lan osoaren iraultza sakona hasten ari dira, herritarren bizitzan hobekuntzak lortzera bideratzeko, beren helburuei dagokienez. Adibide gisa, seiurtekoen deialdi berriak, egungo gizarte dialogikoak sortutako lehentasun hori lehen aldiz bere gain hartuz, gainditu nahi duten unibertsitateko irakasle guztiak behartzen ditu beren ikerketa-jarduerarekin lortzen ari den inpaktu sozialaren ebidentzia kuantitatiboak eta/edo kualitatiboak aurkeztera.

Periódico Educación gizarte-inpaktua duten edo izan nahi duten unibertsitate-irakasleek ebidentzia horiek aurkezteko erabil dezaketen baliabiderik onenetako bat da. PE irakurtzen dutenek inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoak izan nahi dituztelako irakurtzen dute, herritarren bizitzak hobetzeko, bai haiekin lan egiten duten pertsonenak, bai haien senide eta lagunenak. Kasu askotan, irakurri eta jardun ez ezik, zabaldu ere egiten dituzte beren artikuluak, beste pertsona batzuek ere irakurtzeko eta jarduteko aukera izan dezaten. Hedabide hau ez da aukera politiko bateko edo besteko hooliganei zuzendutako artikuluak dituen egunkarietako bat; bere helburu bakarra kazetaritza bikaina da, beti gizarte-eragineko ebidentzia zientifikoetan oinarritutako informazioaren zerbitzura dagoena, eta inoiz ez hedabide askotan ohikoak diren buloetan.

Gizartean eragina duten edo etorkizunean eragin hori izateko lan egiten duten unibertsitate-irakasleek beren artikuluak bidal ditzakete PEra, eta herritarren hobekuntza horietan gehien laguntzen dutenak argitara ditzakete. Argitalpen horiek izango dira irakasle horiek proiektuen eta ebaluazioen deialdietan aurkez ditzaketen ebidentzietako bat. Sakabanatze-ebidentzia horrek transferentzia eragin dezake (praktikan erabiltzea), eta horrek, aldi berean, gizartean eragina izan dezake (hobekuntza eraginkorra).

Argazkia: Freepik 

Egilea: Ramón Flecha