Telefono mugikorren erabilerari buruzko eztabaidari informazioa gehitzeko asmoz, Granadako Unibertsitateko (UGR) ikerketa-talde batek 86 ikasleko bi talderekin egindako Whatsappen erabileraren ondorioei buruzko azterlanaren berri ematen dugu. 

Bertan, Samuel P. L. Veissière irakasleak, 2018an Montrealgo (Kanada) McGill Universityko ikertzaileak, garatutako teoriari jarraituz, lehen aldiz frogatzen da ez garela telefono mugikorrarekiko “mendekoak”, baizik eta gailu elektroniko horrek ahalbidetzen digun interakzio sozialarekiko mendekoak.

Lan hori Psicothema aldizkari zientifikoan argitaratu zen, eta teoria horren lehen ebidentzia zientifiko esperimentala da. Egileek dioten bezala, aurkeztutako ikerketa egin daitekeen azterketa esperimental oinarrizkoena da espektatiba sozialek eta sari sozialak berehalako mezuak trukatzeko telefono adimenduna erabiltzean erantzun emozionalean duten eragina ezagutzeko, eta, beraz, Jorge López Puga ikertzaile nagusiaren arabera, ikerketa-bide berriak sakontzen eta irekitzen jarraitu beharko da.

Dena den, lortu dituzten emaitzek argi uzten dute telefono mugikorra ez dela pertsona batzuek dituzten arazo psikologikoen eragilea, baizik eta gailu hori nola erabiltzen den eta zertarako erabiltzen den; horrek arazo jakin batzuk hobeto azal ditzake.

Emaitza horrek erronka garrantzitsu bat planteatzen digu familiei zein ikastetxeei: haurrekin lan egitea, mugikorrak arduraz erabiltzen ikas dezaten eta baliabide elektroniko horrek ekar ditzakeen onura guztiez balia daitezen.

Mendekotasuna sortzen diguna ez bada mugikorra, baizik eta ahalbidetzen duen interakzio soziala, ez dugu ezer konpontzen debekatuz; ez dugu ezer konpontzen mezularia hilez; ikasleekin eta familiekin elkarreraginean lan egin beharko dugu, berdintasunezko elkarrizketatik abiatuta, ikasleen interakzio sozialak, mugikorrekin, beste gailu batzuekin edo aurrez aurre, errespetuzkoak, politak eta aberasgarriak izan  daitezen. 

Azken finean, Max Z. Roberts ikertzaileak dioen bezala, telefono mugikorrak geratzeko iritsi ziren, eta modu osasungarrian erabiltzen ikasi behar dugu, debekatu edo saihestu beharrean.

Egilea: Luisa Maria Puertas