Kantabriako Tertulia Pedagogiko Dialogikoak (TPDc), ‘Compartiendo palabras’ izenekoak, hezkuntza-komunitate osoa gonbidatzen du parte hartzera, datorren larunbatean, azaroak 26, eguerdiko 12etan, ‘Neurozientzia eta ikaskuntza eragin sozialaren ebidentzia zientifikoetatik’ izeneko onlineko prestakuntza-jardunaldian.

Saio horretarako, Sandra Racionero-Plaza doktorea izango dute, Bartzelonako Unibertsitateko irakaslea, Wisconsin-Madison Unibertsitatean Fulbright bekadun gisa Psikologian eta Curriculumean doktoretza bikoitza duena, ‘Academic Achievement Award 2011’ saria eman ziona, eta sari hori jaso zuen europar bakarra izan zena. Racionero doktoreak ikerketa zientifikoa garatzen du sozioneurozientziaren arloan, bizi-esperientzia kaltegarriek eta gizarte-interakzioek garunean eta oroitzapen autobiografikoetan nola eragiten duten aztertzeko. Europar Batasuneko Horizon2020 Ikerketa Esparru Programako proiektuetan parte hartu du, hala nola INCLUD-ED edo IMPACT-EV proiektuetan, bai eta Plan Nazionaleko I+G+B proiektuetan ere. AIMS Neuroscience, BMC Women’s Health edo Frontiers in Psychiatry aldizkari zientifiko indexatuetan argitaratu ditu bere lanak, eta indexatutako aldizkari zientifikoetan aipatutako liburuen egilekidea da. Era berean, ‘International Journal of Educational Psychology’ egunkariko argitaratzailea da, CREAko batzorde etikoko kidea, eta COST programako berrikuspen-paneletan aditu gisa parte hartzen du. 

Joan den ikasturtean, Racionero doktorearen laguntza izan zuten 21-22 ikasturteari hasiera emateko, Neuro-edu-mitorik gabeko hezkuntzari buruzko hitzaldiarekin. Eskuragarri dago erakundearen kanalean. Oraingo honetako hitzaldirako izen-ematea doakoa da, baina beharrezkoa da hori egitea aurreko egunean konexiorako esteka jaso ahal izateko.


‘TPDc Compartiendo palabras’-en arabera, ikasturte hau benetako pedagogia kritikoari buruz hitz egitera bideratuta dago. Pedagogia horrek zailtasunak aukera bihurtzen ditu, desberdintasunak eta hezkuntza- eta gizarte-bazterkeria gaindituz eta praktika esklusiboak salatuz.

Testuinguru horretan, irailean ireki zuten ikastaroa, neurozientziari eta ikaskuntzari buruzko Tertulia Dialogiko batekin, Pascual-Leone doktorearen hitzaldi batetik abiatuta. Ondoren, ‘Dialogar y transformación. Pedagogía crítica del siglo XXI’ (Aubert et al., 2008) liburuan oinarrituta, hezkuntza-segregazioa gainditzen duten ikuspegi kritikoei buruz eztabaidatu zuten, eta lehen bi saioak ‘Roma response’ (Amador, 2016) artikuluaren irakurketarekin eta Ausubelen ikaskuntza esanguratsuaren eta hezkuntza-segregazioaren arteko lotura aztertzen duenarekin (López de Aguileta & Soler, 2021) osatu zituzten.

Aipatutako liburuaren azken bi kapituluekin bat eginez, hilabete honetan Sandra Racionero-Plaza doktorearen laguntza izango dute. Abenduan, Rosa Valls doktoreak benetako pedagogia kritikoaz hitz egingo die, eta, Freireren ildotik, aniztasunean edo desberdintasunen berdintasunean batasuna lortzeko helburu iraultzaileaz, haur guztiek, beren klase soziala, generoa, kultura edo adina edozein dela ere, ahalik eta hezkuntza onena izateko eskubidea izan dezaten. Hurrengo hiruhilekorako, Rita Levi-Montalcini eta haren ‘Inperfekzioaren goraipamena’ programatu dituzte.

TPDc antolatzen duen AEBE Cantabriak, Kantabrian hainbat gizarte- eta hezkuntza-testuingurutan hezkuntza-jarduera arrakastatsuak ezartzen laguntzeaz gain eta ebidentzietan oinarritutako hezkuntzaren aldeko elkarteen sarearekin elkarlanean lan egiten jarraitzeaz gain, Kantabriako Gobernuko Hezkuntza Sailak egiaztatutako prestakuntza bat antolatuko du urtarriletik aurrera, eragin sozialaren ebidentzia zientifikoetatik abiatuta, hezkuntza-testuinguruetan indarkeriari aurrea hartzeari buruzkoa. 

Era berean, ez dute alde batera utzi indarkeria matxista gainditzeko egiten ari diren lana, autonomia-erkidegoan Genero Indarkeria Isolatzailearen aurkako legeak egitea proposatu baitute, Katalunian eta Euskadin gertatu zen bezala.

Egilea: Luisa Mari Puertas