(Daily 27-tik itzulita)
Zer eragin sozial izan du hezkuntza-erakunde askok X utzi izanak? Erantzuna argia da: hezkuntzaren eta ikerketaren eragin soziala murriztu du. Alde batera utzi duten unibertsitateek beren ikerketaren gizarte-inpaktua murrizten ikusi dute, hain zuzen ere, herritarrek argi utzi duten une batean beren lehentasuna zabalkundea, transferentzia eta gizarte-inpaktua sortzea dela; hau da, hobekuntzak.
X uzteko iradokizuna betetzen ez dugunok — askotan agindu gisa aurkeztu izan da proposamen gisa baino gehiago — presioei eta sinesgarritasunik ezari aurre egin behar izan diegu. Giza Zuzenbideak 27 argi eta garbi ezartzen du pertsona orok duela ezagutza zientifikorako eskubidea; ez du esaten guztiek, X-n daudenek izan ezik, eskubidea dutenik. Gezurrak eta manipulazioa ez dira ohikoagoak hedabide tradizionaletan sare sozialetan baino. Jazarpena ez da modu eraginkorragoan geldiarazten hedabide tradizionaletan sare sozialetan baino.
Batzuek uste zuten horrek jendeak beste plataforma batzuetara jarraitzea eragingo zuela. Ez dute ulertzen zein gizartetan bizi diren, eta are okerrago, herritarrek jarraitu beharreko bidea eman nahi dute. SISMekin (Eragin Soziala Sare Sozialetan) egindako azterketa labur bat nahikoa da unibertsitate horiek sare sozialetan duten eragina nabarmen murriztu dutela ikusteko. Eskola askoren kasuan, bertan behera uzteak murriztu egin du plataforman egon diren familien eta komunitateen segmentuarekiko harremana.
Zer egingo dute orain X utzi zutenek Musk Trumpekin aliatuta zegoelako zela esanez? Zer egingo dute biak elkarrengandik urrundu ondoren? Oraindik ez dugu entzun edo irakurri argudio adimentsu bakar bat ere utzikeria horren alde. Erabaki pertsonalak edo profesionalak ospetsuek edo figura mediatikoek eman ditzaten uztea bizitzan egin daitekeen akatsik handienetako bat da.
Argazkia: Freepik
Egileak: Ane Lopez de Aguileta eta Ramon Flecha