(Periodico Educacion-etik itzulita)

Ikastetxeetako eguneroko lanean, irakasleentzat, baina baita familientzat ere, askotariko gaiei buruzko zalantza ugari daude. Ikasgelan, patioan edo etxeko lanak egiten agertzen diren zailtasunei aurre egiteko moduari buruzko kezkek kezka horiei erantzuteko aukerak bilatzera bultzatzen gaituzte. Eta, orduan, aurkitzen ditugun metodologien, ekintzen eta formazioen eskaintza merkatu ireki gisa agertzen da.

Azkenaldian, asko entzuten dut ikasgeletan matematika lantzeko metodologia jakin batzuei buruz hitz egiten, batez ere lehen hezkuntzan, eragin handia izaten ari baitira, bai ikasleengan, bai senideengan, baina baita irakasleen artean ere. Etxetik familien lankidetzara irekitako estrategietatik urruntzen diren metodologiak dira. Zaila da senideentzat prozesuak ezagutzen ez dituztelako lagundu ahal izatea, ez dago kontsultatu daitekeen materialik, eskolan bakarrik lan egiten delako. Gai horiek komentatzen dituztenen irudipena da oztopo bat dela, eta, askotan, segurtasunik eza eragiten duela lortzen diren emaitzetan, eta, gutxienez, zailtasunak sortzen dituela ikaskuntzak partekatzeko.

Kontuan hartzen badugu zer dioten ebidentzia zientifikoek gai horri buruz, ikusten dugu, gehieneko ikaskuntzak sortu ahal izateko, esplizituki adierazten dela garrantzitsua dela interakzioen mota eta kalitatea, eta ez erabiltzen den metodologia espezifikoa. Beraz, metodologia mota desberdinak erabil daitezkeen arren, lehentasunezko ikuspegiak elkarrekintzak kalitatezkoak direla bermatzea izan behar du helburu. Gainera, elkarrekintzei dagokienez, garrantzitsua da edukiaren zailtasuna (erronka izan dadin) eta elkarreraginen aniztasuna baloratzea (ikasgelan, irakasleekin, ikaskideekin ez ezik, familiekin eta inguruko beste pertsona batzuekin ere ikasten baita). Beraz, erabil daitekeen ikuspegiari buruz familiekin hitz egiteak erronkari aurre egiteko modua adostea eta irtenbiderik eraginkorrena aurkitzea ahalbidetzen du.

Hezkuntzarekin zerikusia duten gaiei buruzko zalantzak ditugunean, logikoena eta eraginkorrena da gaiari buruzko gizarte-inpaktuaren ikerketak zer dioen bilatzea. Egoera horri nola aurre egitea hobe den jakiteko bermeak eskaintzen dizkigu. Horregatik guztiagatik, aukera berdintasunezkoena eta indartsuena da gizartean eragina duten argitalpen zientifikoetan oinarritutako irakasleen prestakuntza, haien gakoei buruz hitz egitea eta komunitateari irekitzea. Ezagutza hori alde batera uzteak ondorio kaltegarriak izan ditzake ikasleentzat, haien ikaskuntzarako eta garapen akademiko eta pertsonalerako oinarrizko arloetan aurrera egitea ahuldu baitaiteke.

Argazkia: Freepik

Egilea: Josep Maria Canal

Loading