(Periodico Educacion-etik itzulita)

Mugikorrei buruzko eztabaida aurkako pasioetatik bideratzen ari da, zientziaren ikusgarritasuna saihesten baitute. EBko Education Zuzendaritza Nagusiak lantalde baten kontratazioa finantzatu zuen “Teknologia digitalaren erabilerak enpatian eta haurren arreta-gaitasunean dituen ondorioen” gaineko gizarte-inpaktuko ebidentzia zientifikoak zeintzuk ziren argitzeko. Dokumentua doan eskura daiteke online. Talde horretako kideak gai horretan munduko espezialista nagusietakoak izan arren, ez zizkiguten geure ikerketen emaitzak eskatu, mundu mailan gai horri buruz egindako ikerketa nagusien emaitzak baizik.

Hala ere, argitalpen hori ez zaie interesatzen eztabaidan beren uste sendoak bermatu nahi dituztenei, haurtzaroko eta nerabezaroko hezkuntza eta bizitza hobetu beharrean. Dokumentua kontsultatzen dutenean, bertan daturen bat edo esaldiren bat aurkitzen duten ikusteko baino ez da, aldez aurreko jarrerari itxura zientifikoa emateko. Argitalpen horri buruz duten balioespena beren uste sendoa bermatzen duela uste duten edo, aitzitik, ezeztatzen duten araberakoa izango da. Oso zaila dela dakidan arren, gustatuko litzaidake dibulgazio-artikulu hau, gutxienez, aldez aurretik irakurri eta hitz egitea, baizik eta hezkuntzarako eta gazteen eta pertsona guztien ongizaterako eskubidean oinarrituta.

Ebidentziarik argiena da arazoa eta konponbidea ez daudela tresnan, erabileran baizik. Beraz, ahaleginek, eztabaidek, politikek eta prestakuntzek asko hobetzen dute egoera gizartean eragina duten ebidentzia zientifikoetan oinarritzen direnean, pertsona guztien ongizaterako teknologiak erabiltzeko motibazioa nola sustatzen den eta hainbeste kalte egiten ari diren online mendekotasunak eta jazarpenak saihesten direnean. Egungo gizarte dialogikoan, atzetik datozenentzat egin dezakegun gauzarik onenetako bat erabilera bikain horretan garaiz trebatzea da, adikzioetan sartu aurretik.

Irudia: Freepik

Egilea: Ramon Flecha