Joan den asteburuan, 2022ko azaroaren 26an eta 27an, ALLINTERACT online proiektu europarraren Game Jam-a egin zen. Aurreko artikulu batean azaldu zen bezala, Game Jam-a bideo-joko bat diseinatzean datza, 24 orduan, hain zuzen ere. Kasu honetan, gaia hau zen: ebidentzia zientifikoak generoan eta hezkuntzan. Horregatik, parte-hartzaileek haur eta nerabeei bulo baten eta ebidentzia baten aldeak azalduko zizkien ideia bat sortzea eta garatzea zuten erronka.

Jardunaldiak hiru hitzaldi izan zituen guztira. Ekitaldia hasteko, Google Scholar-en rankingean Genero Indarkerian eta Inpaktu Sozialean lehen zientzialaria den Ramón Flecha irakasle emeritu eta honoris causa doktoreak parte hartu zuen, eta buloen eta ebidentzien arteko aldea azaldu zuen. Arratsaldean, Rovira i Virgili Unibertsitateko Oriol Rios doktoreak bideo-jokoetan genero- eta aniztasun-ikuspegiak duen garrantziaz hitz egin zigun. Amaitzeko, igandean, Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko Cristina Pulido doktoreak bideo-jokoek mundu-mailan duten eragina azaldu zigun, baita ebidentzietan oinarrituta egotearen garrantzia ere. Gune horien bitartez, parte-hartzaileek eztabaida sakonak izan zituzten eta sortze-prozesuan azaldu ziren zalantzak partekatu zituzten.

Ekitaldian adin eta profil askotako pertsonek parte hartu zuten (haurrak, ikertzaileak, irakasleak, herritarrak…). Hori oso aberasgarria izan zen, elkarrizketak oso emankorrak izan baitziren, eta pertsona desberdinen arteko berdintasunak garatu ziren bideo-jokoen ideia nagusiei forma emateko. Baina azpimarragarriena izan zen bideo-jokoaren emaitzak jasoko dituzten pertsonak, hau da, haurrak, izan zirela bideo-jokoa asmatu eta sortu zutenak, beren familien eta esparruko profesionalen laguntzarekin. 

Horrelako esperientziak errepikaezinak dira, eta, zalantzarik gabe, esperientzia paregabe hori berriz ere biziko nuke, munduan bakarra izan zelako.

Egilea: Garazi Alvarez