Urriaren 11n ospatu zen Haurren Nazioarteko Eguna, Nazio Batuen Erakundeak 2012an aldarrikatutako eguna, munduko neska guztiei beren eskubideen alde babesa emateko eta herritarrak kontzientziatzeko, askotan beren generoagatik bakarrik gainditu behar dituzten erronkei buruz.

2021ean, Nesken Nazioarteko Eguneko kanpainan, neska guztientzako Interneterako eta gailu digitaletarako sarbide-berdintasuna eskatzen da, neska bakoitzak baldintza berdinetan teknologia eskura dezan, bere potentziala garatu ahal izateko.

Hartara, aurtengo  kanpainaren leloa “belaunaldi digitala, gure belaunaldia” da, eta teknologia digitaletarako eta alfabetatze digital unibertsalerako sarbide esanguratsua bizkortzea, sarbide eta trebetasun digitalen arloko genero-arrakalak ixtea, lineako espazio seguruak babestea eta teknologiaren boterea aprobetxatzea proposatzen da, hezkuntzan aurrera egiteko eta neska  nerabeen lidergoa bultzatzeko.

UNESCOk kanpaina honetan gogorarazten du, halaber, nerabezaroko adina oso sentikorra dela neskentzat, eta urte hauetan eraginkortasunez laguntzen bazaie, mundua aldatzeko ahalmena izango dutela, gaur diren neskatoek bezainbeste, hala nola bihar izango diren emakumezko langileek, amek, enpresaburuek, tutoreek eta lider politikoek.

Zentzu horretan, kezkagarriak dira Plan Internacional GKEaren txostenaren emaitzak: [des] INFORMACIÓN ONLINE:  Desinformazioak eta online informazio okerrak nola eragiten dioten nesken, nerabeen eta emakume gazteen bizitzari, ikaskuntzari eta lidergoari. Azterlanaren emaitzak agerian uzten du desinformazioa berez lotuta dagoela nesken, nerabeen eta emakume gazteen aurkako online indarkeriarekin; izan ere, eduki faltsuek horiek gutxiesten, barregarri uzten, umiliatzen eta haien sinesgarritasuna murrizten saiatzen dira, eta neska gehienek tresnarik gabe egiten diote aurre desinformazio horri.

GKE horren iazko azterlanak ere, (In) seguruak online,  (Plan International, 2020), frogatu zuen neskak ez direla guztiz libreak. Askatasunez agertu eta adierazi beharrean, neskei, nerabeei eta emakume gazteei jazarpena egin ohi zaie, isilarazi egiten dira, baita online espazioetatik kanporatu ere. Egunero, neska gazteak beren gorputzei buruzko gezur eta estereotipoekin bonbardatzen dituzte Interneten, eta irudiak eta bideoak manipulatzen dituzte, haiek gauzatuz eta lotsaraziz. Zurrumurruak zabaltzen dira haien ahotsak isilarazteko eta haien lidergoa gutxiesteko.

Beraz, arrakala  digitalak gainditzea neskatila eta nerabeei ikaskuntza eta aukera digitalak azkartzen laguntzea da, eta  lineako espazio seguruak sortzen laguntzea ere. Jakin badakigu eskolek eta komunitateek testuinguru ezin hobea eskaintzen dutela, buloak identifikatzen tresnak emateko eta, era berean, sareetan partekatzen diren edukiei buruz eta talde gisa indarkeria horren aurrean erabil ditzaketen tresnei buruz ikasleekin hausnartzeko ere.

Egilea: Isabel Mendizabal