(Periodico Educacion-etik itzulita)

Ikasleen bizitzarako hain delikatua eta erabakigarria den gai batean, ezinbestekoa da bullyingaren gaian ditugun erreferenteak oso ondo eta zergatia ezagututa aukeratzea. Adostasun ia unibertsala dago haur eta nerabeek, balioen arloan, gehiago ikasten dutela egiten duguna esaten duguna baino.

Eskola-indarkeria gehien sustatzen duen jardunbideetako bat da «bullyingik gabeko eskolei buruzko ikerketaren erreferente» gisa mozorrotzea, beren unibertsitate-testuinguruan jarduten dutenak, jarduten dutenak defendatzen dituztenak edo beste alde batera begiratzen dutenak.

Bullying-a desagerrarazteko edo murrizteko ezinbesteko baldintzetako bat da erreferenteek beti biktima ororen alde jardun izana beren testuinguru akademikoetan. Jakina, noizbait erasoak aktiboki edo pasiboki eraso edo lagundu dituztenek zuzendu egin ditzakete nazioarteko ebidentzia zientifikoek eta arau instituzionalek zehaztutako ekintzak. Egin dutena aitortu behar dute, barkamena eskatu, biktimei egindako kaltea ahal den neurrian erreparatu eta berriro ez egiteko mekanismoak jarri. Gutxiengo txiki bat izan ezik, erasotzaileek ez dituzte ekintza horiek egiten harik eta kolektibitateak oso argi uzten duen arte, ez hitzekin bakarrik, baita ekintzekin ere, ez dietela onartuko. Ekintza horiek egin aurretik erreferente gisa jartzeak bullyinga sustatzen du, eta, are gehiago, bullyinga gainditzeko eta eskola seguruetara, hau da, indarkeriarik gabe, aurrera egiteko erreferenteak jartzen bazaizkie.

Argazkia: Unsplash

Egilea: Ane Lopez de Aguileta

Loading