(Periodico Educacion-etik itzulita)

La Vanguardia-n irailaren 11n argitaratutako “Familias denuncian plan anti-bullying del catedrático de la UB investigado por acoso sexual” artikuluari dagokionez, nire ustez ezinbestekoa da ñabardurak ematea eta hainbat haurrengan, haien familiengan eta hezkuntza-komunitate osoarengan zuzenean eragiten duten desitxuratzeak zuzentzea, eskola-jazarpenaren aurkako borrokan eraginkorrak direla frogatu duten programen sinesgarritasunari eraso egiten baitiote.

Albisteak zero indarkeria ausarten kluba eta ikaskuntza-komunitateak metodologia “sektario” edo kaltegarri gisa aurkezten ditu, testigantza isolatuetan oinarrituta eta horri buruz dagoen ebidentzia zientifiko zabalarekin kontrastatu gabe. Ez da egia isolamendu sistematikoko praktikak edo elkarrizketarik gabeko inposizioak direnik. Zorroztasun pedagogikoz eta hezkuntza-komunitatearen parte-hartzearekin aplikatzen direnean, jarduera horiek tresna eraginkorrak izan dira elkartasuna sustatzeko, jazarpena jasaten dutenak ahalduntzeko eta ikaskideen erantzukizun kolektiboa sustatzeko.

Errealitatea oso bestelakoa da artikuluak iradokitzen duenarekin alderatuta: zero indarkeria ausarten kluba funtsezkoa izan da ikastetxe askotan bullying-a nabarmen murrizteko, bizikidetza hobetzeko eta eskola-ingurune seguruagoak eta inklusiboagoak eraikitzeko. Horren adibide da Escola Mare de Déu de Montserrat de Terrassa, 2018ko Irakaskuntza Saria jaso zuena, 214 ikasleen eskola-arrakasta lortzeagatik gizarte-konplexutasun handiko testuinguru batean, babestutako bizikidetza-gune bat eraikiz.

Artikulua metodologia horien oinarri akademikoa gutxiesten ere saiatzen da, argitaratutako ikerketak CREAren “autoreferentziak” direla argudiatuz. Kazetari horiek ez dakite zientziako pertsona ororen betebeharra dela beren ikerketen emaitzak goi-mailako aldizkarietan argitaratzea, munduko aditu nagusiek kontsultatzen dituzten aldizkarietan, akatsen bat izanez gero, adieraz dezaten. Txerto bat garatzen duten taldeek hari buruz argitaratzen duten eta ondoren aplikatzen duten bezala, CREAk dagokion bide zientifikoa jarraitu du: ikerketa zorrotza, datu-base akademiko nagusietan indexatutako aldizkarietan argitaratzea eta aplikazio praktikoa eskoletan. Horregatik, jardunbide hori Europako Batzordeak eta nazioarteko beste erakunde batzuek aholkatzen eta bermatzen dute.

Albistearen gauzarik kezkagarriena ez da kontrasterik eza soilik, baizik eta, ustezko “esklusibo” baten ondorioz, testuinguru ahulenetako ikasleekin emaitza onak lortzen ari diren hezkuntza-zentro eta -komunitateei bidegabeki erasotzea. Izan ere, ikasleentzat ekimen horiek indarkeriarik gabeko inguruneetan ikasteko eta orain arte inoiz amestu gabeko hezkuntza-aukerak eta -emaitzak eskaintzeko benetako aukera zabaldu dute.

Kazetaritzak erantzukizuna du haur horiekin, haien familiekin eta ikastetxeekin. Jazarpenik gabeko eskolak eraikitzen jarraitzea merezi dute, eta ez hori posible dela erakutsi duten ekimenak suntsitzea.

Argazkia: Freepik

Egilea: MªLuisa Jaussi

Loading