(Periodico Educacion-etik itzulita)
Ikas Komunitatea zer den jakiten bost minutu ematen dituen edonork berehala ikusiko du parte hartzeak eta komunitateari irekitzeak duen zeregina. Ikas Komunitateak sortu dute, mundu mailan, hezkuntza-jarduerak eta ikaskuntza hezkuntza-komunitate osora zabaltzea, eta munduan ez dago elkarrizketa horren mende dagoen beste hezkuntza-eredurik (baten baten berri izanez gero, jar dadila harremanetan Periódico Educación egunkariarekin, ezagutzera emateko).
Komunitatera irekitzeak esan nahi du askotariko pertsonak berdintasunezko elkarrizketan sartzen direla, haurren hezkuntza-emaitzak hobetzeko helburuarekin. Gurasoak, aitona-amonak, auzoko pertsonak eta beste eragile batzuk elkarreragin etengabean daude, eta ikasleen hezkuntza elkarrekin sortzen da, gizartean eragina duten ebidentzia zientifikoetan oinarritutako berdintasunezko elkarrizketa horretan oinarrituta.
Ikerketaren esparruan, komunikazio-metodologiak baterako sorkuntzarako irizpidea sortu du, eta irizpide hori, gaur egun, zientzia guztietan bete behar da, munduko ikerketa zientifikoko programa garrantzitsuenetan, hala nola Europako Batzordean. Askotariko herritarren eta zientziako pertsonen arteko berdintasunezko elkarrizketak maila goreneko emaitza zientifikoak eman ditu, eta, literatura zientifikoaren arabera, gizartean eragin handiena izan duen metodologia da (benetako hobekuntza gehien lortu dituena).
Autoritarioak dira Ikas Komunitateak komunitatearekin hitz egiten ez dutela esanez gezurra esaten duten pertsonak; autoritarioak eta gezurtiak. Hala dira, halaber, orain hezkuntza-jarduera arrakastatsuen eta Ikas Komunitateen interpretazio txarrak zabalduz erasotzen duten kazetariak, ezer ez dakiten gaiei buruz kontrolatu eta erabaki nahi dutela diruditenak, baita gure etxeetan zer egin dezakegun edo zer ez dakiten gaiei buruz ere.
Argazkia: Unsplash
Egilea: Ane López de Aguileta