(Periodico Educacion-etik itzulita)

Lehen hezkuntzako tutore gisa, indarkeria 0 ausarten kluba ezarri dut bost urtez hainbat eskolatan, indarkeria eta jazarpena azkar eta sakon murriztea lortuz, hainbat hamarkadaz geroztik ikaskuntza-komunitate askok lortu duten bezala. Ikaragarria da ikustea eguneroko jazarpena jasaten zuten ikasleak loratu egiten direla erasoak desagertzen direnean, eta errespetuzko eta zero indarkeriazko giroa sortzen dela, non ikasle guztiak hobeto sentitzen diren.

Horregatik, harrigarria da kazetari batzuen zorroztasun eskasa, ez baitira arduratu indarkeria 0 ausarten kluba zer den jakiteaz ere. Adibidez, “gortina magikoa” funtsezko zatia dela uste dute, egia esan, eskola batzuetan egiten denean eta beste batzuetan egiten ez denean. Gakoa ez dago hor, baizik eta jazarpena jasaten duten haurrek neska-lagun ausarten babesa aurkitzen dutela klubean, biktimak defendatzen dituztelako eta jokabide oldarkorrak baztertzen dituztelako.

Eredu autoritarioetan ez bezala, non irakasleak zigorrak dituzten arauak ezartzen dituen,indarkeria 0 ausarten klubean ikasleak berak erabakitzen du zein jokabide onartzen diren eta zein ez. Arau horiek betetzeko konpromisoa hartzen dute, eta norbaitek eraso egiten badu, lankide ausartak biktimaren alde jartzen dira. Nire kasuan, erasotzailearen argazkia kendu genuen klubeko karteletik.

Arrakasta hain handia denez, familia askok dinamika etxean errepikatzen dute, indarkeriazko portaerak ez onartzeko eta ez justifikatzeko ideia zabalduz. Gogoan dut hizkuntzaren nahasmendu espezifikoa zuen ikasle bat, erabat aldatu zena Ausarten klubari esker. Ikasgelan eta etxean amarekin egiten zuen. Familiakoek sarritan esaten didate nahiago nukeela beste esparru batzuetan ere aplikatuko balitz, non indarkeria normaldu egiten den eta ia inor ez den ausartzen horri aurre egitera. Zenbat pertsona helduk eduki nahi izango zituzten haurtzaroan jazarpena jasaten zutenean defendatuko zituzten lagunak?

Kazetari horiek, ikaskuntza-komunitateei eta hezkuntza-jarduera arrakastatsuei eraso egitean (indarkeria 0 ausarten kluba, esaterako), agerian geratzen dira irakasleen aurrean egunero egiaztatzen dugula gure ikasleen bizitza nola hobetzen den. Ez dago ezer erreakzionarioagorik eskola, auzo eta herri osoak eraldatzeko gai den hezkuntza-jarduera arrakastatsu baten izen ona zikintzea baino.

Argazkia: Chat GPT

Egilea: Aitor Galar

Loading