Periódico Educación-etik itzulita
Isiltasunari eta erosotasunari eusteko presioa nagusitzen den garaietan, hezkuntzak egiaren balioa berreskuratzeko erantzukizuna du. Ez inposatutako edozein egia, baizik eta justiziatik, giza duintasunetik eta pertsona ahulenekiko konpromisotik sortzen dena. Hezkuntzari lotutako pertsona askok badakigu irakastea ez dela soilik ezagutzak transmititzea, baizik eta baita bidezkoa dena esateko ausardia duten pertsonak heztea ere, nahiz eta horrek ondorio zailak izan. Horregatik, badakigu ausardia ordainezin horrekin konprometitutako pertsona asko behar direla.
Baliteke solasaldi literarioak egin ditugunok Sofoklesen Antigona irakurri eta eztabaidatu izana. Obra hau ausardia horren denboraz kanpoko sinboloa da. Antigonak erregearen legeari desafio egiten dio betebehar moral sakonago bat betetzeko: anaia lurperatzea. Bere ekintza ez da pertsonala bakarrik, politikoa eta hezitzailea ere bada. Antigona ez da ezkutatzen, ez da isiltzen, ez du gezurrarekin itunik egiten. Eta horregatik zigortzen dute. Baina horregatik ere libre da.
Ez dugu hura bezala amaitzen duten Antigonarik nahi; gizartearen erreakzionatzeko moduan hezi nahi dugu, pertsona batzuek — Antigonak, esaterako — justizia defendatzen dutenean, bakarrik gera ez daitezen eta krudelki kalte egin ez diezaieten. Hezkuntzaren arloan, egia irakasteaz gain, egia defendatzen dutenak defendatu behar ditugu. Ikasleek, irakasleek edo familiek injustiziaren aurrean ahotsa altxatzen dutenean, ezin dugu beste alde batera begiratu. Ezta beste pertsona batzuek egiten dutenean ere. Egia ausardiaz defendatzen dutenak babestu behar ditugu. Horrela bakarrik osatuko ditugu gizarte benetan demokratikoa eraikitzeko gai diren herritarrak.
Egiatik heztea da askatasuna inoiz ez galtzeko lehen urratsa.
Argazkia: Freepik
Egilea: Sara Carbonell