(Periodico Educacion-etik itzulita)
Orain dela gutxi irakurri nuen Harvardeko komunitateko kideak maitasunaren zientzia ikertzen ari zirela, gure bizitzako alderdi guztietan maitasuna aztertzen eta maitasunez betetako bizitza bat eraikitzeko laguntza ematen. Oso interesgarria iruditu zitzaidan, diotenez, maitasuna gure bizitzako arlo askotan dagoelako: adiskidetasuna, loturak, harreman afektibo-sexualak edo gure lanbideak. Maitasunak pertsonen bizitzetan duen garrantziaz eta horiek horrela bizitzeak dituen inpaktu positiboez arituko diren artikulu batzuk egiteko asmoa dugu.
Lehen artikulu honetan, ikasgeletako maitasuna izango dugu hizpide. Txikia nintzenean, irakasle bat izan nuen maitasunaz asko hitz egiten zuena; pertsonenganako maitasunaz, gehien behar dutenak zaintzearen garrantziaz, zure familia eta lagunak. Mezu horrek bere klasean geunden asko eta asko berotu gintuen. Geroago, Jesús Gómezen Radical Love-ren teoria ezagutu nuen, eta berriro barneratu zen nire bizitzan, ulertzen zailak ziren bizipen askori erantzunak eman baitzizkien. Bere teoriaren ideietako bat da «erlazio gogobetegarriak izateko oinarria gure gustu, lehentasun, desira eta atrakzioetan dagoela, eta horiek aldatzea komeni ez denean».
Ez nago ziur hezkuntzari lotuta lan egiten dugun pertsona guztiok maitasunean eta maitasunarekin heztearen garrantzia argi dugun, eta hori modu kontzientean egiten dugun. John Millerrek maitasunak ikasgeletan jokatzen duen paperaz idazten du; ebidentzia zientifikoek bere ideietako batzuk babesten dituzte, baina ez beste batzuk. Adibidez, berak dio gaur egun hezkuntzan ez dela maitasunaz eta edertasunaz asko hitz egiten, baina ez du arrazoia zientifikoki azaltzen. Ikerketek erakutsi dutenez, harrapariaren kapitalak eragina izan du biztanleriaren zati batean, eta edertasuna eta maitasuna ez dira erakargarritzat jotzen, guztiz kontrakoa baizik, eta hori diskurtso hertsatzaile horrekin harremanak dituzten ikasgeletara iristen da. Hori izan daiteke hezitzaile batzuk maitasuna eta ederra ikasgeletara ez eramatera bultzatzen dituen arrazoietako bat.
Hala ere, gelan harremanak zaintzaren, benetako adiskidetasunaren, laguntzaren, tratu onaren eta elkartasunaren oinarriarekin eraikitzen direnean, eta harreman horiek erakargarriak eta amesten dutenak direnean, dena aldatzen da. Guztien ikaskuntza hobetzen du, indarkeria asko murrizten du eta, garrantzitsuena, maitasunarekin erlazionatzen ez direnak gustatzeari uzten dio.
Askoren arteko eragina partekatzen dut. Ama bat, beste herrialde batetik etorria, bolondres etorri zen klasera. Gehien harritu eta gustatu zitzaion gauzetako bat da ikasgelarekiko maitasun mezu asko zeudela, adibidez: «maitasuna indartsua eta ausarta da» edo «lagunak beti ondo tratatzen dira». Harremanetan maitasuna gogoan izatea funtsezkoa izan zen semeak irakurtzen eta idazten oso azkar ikas zezan eta klasearen mailan jar zedin, 8 urte baino gehiago igaro ondoren oraindik irauten duten lagun politak sortzeaz gain.
Hezkuntzak gizartea eraldatzeko tresna izan nahi badu, ebidentzia zientifikoei begiratzen has daiteke, eta maitasuna sar dezake elkarrekintza bakoitzean, ikaskuntza bakoitzean, nahi duten zerbait bezala erakutsi, askeago izateko, beren bizitzak eta beste pertsona batzuenak hobetzeko.
Irudia: Freepik
Egilea: Sara Carbonell
![](https://i0.wp.com/www.kaiera.eus/wp-content/uploads/2023/10/Sara-Carbonell.jpeg?resize=978%2C1024&ssl=1)