Periódico Educación-etik itzulita
Dagoeneko gertatu zen (hala jasotzen du inpaktu sozialeko literatura zientifikoak), COVID-19aren pandemian, Ikaskom eskolen sareak “ateak ireki” zizkiola egunero praktikatzen duten itxaropenari eta elkartasunari, komunitateen arteko komunikazio- eta lankidetza-sareak ehunduz, ez bakarrik beste testuinguru askotan izan ziren kalteak arinduz, baizik eta gaur egun ere irauten duten eta mantentzen diren inpaktu berriak sortuz. Elkartasunetik eta zaintzatik egunero-egunero lan egiten denean, sentimendua ez da pentsatu behar, azkar ateratzen da, gehien behar denean.
Eta horrela gertatu da oraingo honetan DANAk eragindako krisiarekin, Valentzia hirira eta inguruko eskualdeetara joan zen asteartean. Hondamendiak gehien kaltetutako herrietan kokatutako pertsonak eta eskolak berehala mobilizatu dira sare, kontaktu eta hezkuntza-elkarteetan, ikasle eta familia guztiak bilatu eta aurkitzeko, ondo egon daitezen ahalegintzeko eta beren premia hurbilenekin laguntzen saiatzeko. Baten batek lortu du dagoeneko bere hezkuntza-komunitatearen mapeo osoa, etorkizuneko harrera eta laguntza prestatuz. Beste batzuk, eremu katastrofikoenetan, desagertu egiten dira guztiekin harremanetan jartzeagatik. Eskolak: ura, janaria, arropa, mantak eta abar jasotzen eta banatzen dituzten zentroak; etxea suntsitu zaien beste batzuk hartu dituzten eta haiei laguntza aktiboa ematen ari diren komunitateko pertsonak; horrelako egoeretan sugarren bazka diren buloen aurkako jarrera aktiboa duten irakasleak.
Irakasleak, ikertzaileak, senideak eta beste hezkuntza-eragile batzuk elkarrekin hitz egiten eta elkarrekin sortzen ari dira, nazioarteko literatura zientifikoa erreferentziatzat hartuta, tragediak gehien kaltetutako haurren begiradak itxaropenez, adiskidetasunez eta maitasunez betetzeko. Suntsitu duen DANA baten inpaktua murrizteko prestatzen ari dira, baina kalte horiek murrizten lagun dezakegu elkartasunetik, konpromisotik, ikerketatik eta hezkuntza-mugimenduetatik. Egiten ari gara.
Une honetan komunitate horiek egiten ari diren lanaren zentzu eta esker on sakona; ea asko inspiratzen dituen etorkizunean ere berdin jokatzen jarraitzeko.
Herriren batean bere horretan dago eskola bere eraikin nagusietako bat; eta hauek ateak irekitzen dituzte gure altxorrik ederrenetakoarentzat, gure haurtzaroarentzat, itxaropena oso modu berezian marraztuz.
Egileal: Esther Roca eta Susana Gómez