(Periodico Educacion-etik itzulita)

Adinean aurrera egitea mota guztietako pertsonek behin eta berriz erabiltzen duten argudioa da. «Helduegia naiz hau hasteko», «Nire adinean ezin dut» edo «Beranduegi da egiteko» bezalako esaldiak arruntak dira. Aitzakia horren helburua da epe luzera pertsonari maila pertsonalean, fisikoan, mentalean edo psikologikoan mesede egiten dioten erronkak saihesteko erabakia justifikatzea. Justifikazio hori ez da salbuespena jarduera akademiko bat hastean, dela hizkuntza bat ikastean, dela instrumentu bat jotzean, dela ikasketak uztean edo, zergatik ez?, unibertsitateko karrera bat hastean.

Adinean aurrera egitea ikasketetarako eragozpen dela uste izatea oso zabalduta dago, baina ez du babes zientifikorik. Izan ere, ebidentzia argiek erakusten dute zahartzeak ez duela eragozten errendimendu akademikoa. Nature taldearen NPG Science of learning aldizkarian argitaratutako Age is no barrier: predictors of academic success in older learners artikuluan jasotako ikerketa baten emaitzen arabera, arrakasta akademikoa bultzatzen duten faktoreak ugariak dira, askotarikoak, eta ez dira estatikoak; hau da, bizitzan zehar aldatzen dira. Inola ere ezin dugu esan adina faktore mugatzailea denik arrakasta akademikoa lortzeko. Izan ere, aipatutako azterlanaren arabera, unibertsitateko ikasle helduenen emaitzak gazteenenak baino hobeak eta altuagoak dira.

Garrantzitsua da nabarmentzea edozein adinetako ikasleentzat eta, jakina, baita heldu helduentzat ere arrakasta izateko iragarleetako bat jarduera kognitibo estimulatzaileetan etengabe parte hartzea dela. Gure adimenari ahaleginari uzten ez badiogu, arrakasta lortzea errazagoa izango da. Hala ere, ezin da inola ere aitzakiatzat hartu berriro martxan ez jartzea, horrek dakartzan onurak direla eta.

Are onuragarriagoa da jarduera intelektual hori interakzio sozialekin laguntzea, edozein adinetarako ikasketa akademikoetan arrakastaren aurresale baitira. Adibide garbia boluntariotza da, bereziki interakzioa eta elkarrizketa soziala eskatzen dituena. Jarduera horiek, solidarioak izateaz gain eta ikasle guztien ikaskuntza errazteaz gain, onura bikoitza izango dute; izan ere, pertsona helduek hasten dituzten ikasketetan arrakasta lortzen lagunduko dute, adinik badute.

Argazkia: Pixabay

Egilea: Roger Domenech