Valentina Tonei doktoreak, Southamptongo Unibertsitateko ekonomialariak, duela gutxi Londresen egindako hitzaldi batean aurkeztutako ikerketaren arabera, litekeena da gurasoek gizonezko semeen gaitasun matematikoa gainditzea alabena baino, eta, ondorioz, etxeko genero-estereotipo horiek neskeen aurrerapena oztopa dezakete.


University Collegen aurkeztutako datuek erakusten dutenez, gurasoek konfiantza handiegia izaten dute seme-alaben irakurketan eta matematiketan, generoa edozein dela ere. Baina matematikan gurasoek mutilen trebetasunak nabarmen gehiago estimatu zituzten.


“Badakigu genero-estereotipoak profezia autobetea izan daitezkeela”, esan zuen Valentina Tonei doktoreak, “Batzuetan neskek matematika gustuko ez dutela entzuten dugu, baina zer egin da matematika zergatik ez zaien gustatzen zehazteko? Nahiko ziur nago horrek ez duela esan nahi neskek matematika gustuko ez dutenik, baizik eta urteetako emaitza dela estereotipoen eraginpean egotea “.


Tonei eta lankideek Australiako Haurren Luzetarako Azterketan parte hartu zuten 3.000 haurren eta haien gurasoen datuak aztertu zituzten. Gurasoei eskatu zitzaien seme-alaben gaitasuna matematiketan eta irakurketan kalifikatzeko hainbat unetan, eta puntuazio horiek  haurrek Naplan probetan izandako kalifikazioekin alderatu ziren (Australiako Napla proba Erresuma Batuan egiten duten Sat-aren antzekoa da,  zortzi eta bederatzi urte bitartekoa)

“Gurasoek trebetasunei eta gaitasunei buruzko informazio argia eta objektiboa behar dute, beren seme-alabei ahalik eta ondoen laguntzeko”, esan zuen Toneik. “Aurreiritzi asko inkontzienteak dira, eta, beraz, bizitzan goiz jardun behar dugu. Proben emaitza horiek nahiko tresna ahaltsua izan daitezke gurasoen sinesmenak aldatzeko moduari dagokionez “.


Gina Rippon irakasleak, Astongo Unibertsitateko neurozientifikariak, burmuineko genero-desberdintasunen gaia aztertu duenak, esan zuen aurkikuntzak bat datozela psikologiako ebidentzia askorekin, genero-estereotipoek seme-alaben hazkuntzan eragina izan dezaketelako. “Psikologiak aspalditik daki gurasoek gauza desberdinak espero dituztela semeengandik edo alabengandik”, esan zuen, eta gaineratu zuen pozgarria zela puntuazio objektiboak izateak, Tonei doktoreak aurkezten zituenak bezalakoak, efektu hori indargabetzen laguntzen baitu.

Egilea: Luisa Mari Puertas