Ebaluazio gisa kalitate handiagoa edo txikiagoa izateaz gain, PISAren emaitzek Europako herrialdeetako herritarrak, profesionalak eta gobernuak kezkatu dituzte. Gero eta argiago dago egoera hori gainditzeko modu bakarra inpaktu sozialeko ebidentzia zientifikoak ematea dela, eta zeregin horretan aitzindari izan da mundu mailan Guztiontzako Bikaintasuneko Ikerketa Zentroa (ingelesezko siglen arabera, CREA). Bere ikerketa INCLUD-ED izan zen Europako hamar ikerketa zientifiko arrakastatsuren EBko (Europako Batzordea) zerrendan sartu zen bakarra.

Europako hainbat testuingurutan arrakasta lortzen ari diren hezkuntza-jarduerak bilatzean, ia guztiak INCLUD-EDk ikertutako arrakastazko hezkuntza-jarduerak direla ikus daiteke. Astelehen honetan, abenduaren 18an, REVERS-ED ikerketa onartu dutela jakinarazi dute, hiru milioi euro ingururekin. Orain, hezkuntza-jarduera arrakastatsu horien emaitzak aztertzea eta gizarte-inpaktuaren ebidentzia zientifikoak ematea da helburua, hainbat testuingurutan birsortzeko eta sustatzen dituzten politikak garatzeko. Ikerketa Europako herrialde guztiei buruzkoa da, horietako hamaikaren partnerrek parte hartzen duten talde batekin

Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako irakasleek ahalegin handiak egiten dituzte beren ikasleen hezkuntzarako eskubidea hobetzeko, baina ahalegin horiek ez dute nahi adina emaitza ematen, oso asmo onez jarduten baitute proposatzen zaizkien prestakuntza gehienetan jasotzen dituzten buloak ezartzen. Proiektu hau onartzea itxaropen handia da ikasle guztientzat, profesionalentzat, familientzat eta gizarte osoarentzat.

Egileak: Garazi Lopez de Aguileta eta Marta Soler