Periódico Educación-etik itzulita

Astelehenetik aurrera, irakasle garenok gure hezkuntza-giroan ikusiko dugu elkar, eta, nahi ala ez, eragin handia izango du Espainiako haurren sexu-abusuen hedapen mediatikoak. Kalitate zientifiko eskasa eta balore txarretan oinarritutako irakaskuntzak, funtsean, komunikabideek emandako mezuen oihartzuna egingo du; kalitate zientifikoko eta baliodun irakaskuntzak, berriz, gertaera horri buruz dauden egiak argitzera bideratuko da, eta ez da otzana izango, kritikoa baizik, hedabideetan nagusi diren mezuekiko. Horregatik, besteak beste, honako bi orientabide hauek jarraituko ditu: 

  1. Datuak argitzea. Herriaren defendatzaileak eta hedabide nagusiek emandako mezuak ez datoz bat aholkularitza-enpresa batek egindako inkestako datuekin, eta horiek ere txostenean sartuta daude. Herriaren defendatzailearen mezuak titular asko sortu ditu, esaterako, «400.000 espainiar baino gehiago eliza katolikoaren abusuen biktima izan dira». Hala ere, inkesta horrek dio laginaren % 1,13 elizaren biktimak izan direla, baina biktima guztiak % 11,7 dira. Era berean, argitu behar da abusu guztien % 5,9 hezkuntza-eremu erlijiosoetan gertatu direla, eta % 9,6 hezkuntza-eremu ez-erlijiosoetan. Abusuak eliza katolikoarekin identifikatzeko hedabideek behin eta berriz eskatzen dutenez, beste eskola batzuetan gertatzen direnak estali egiten dira, eta, horrela, ikasleak babesik gabe uzten dira horietan ere gertatzen ari denaren aurrean; izan ere, publikoan haur-eskolatik unibertsitatera arte ikasi dugunok bezala. 
  2. Konponbideak azpimarratzea. Zoritxarrez, txostenak ez ditu aintzat hartzen eskoletako abusuak eta indarkeria mota guztiak hobeto gainditu dituzten jarduerei buruzko nazioarteko ebidentzia zientifikoak. Dinamika horrek presentzia publiko handiagoa eta baliabide gehiago sor ditzake gai horri heltzeko. Hala ere, ez du ziurtatzen baliabide horiek orain arte bezala egoera hobetu ez duten eta askotan buloetan oinarritzen diren jardueretarako erabiliko ez direnik. Adibidez, gezur horietako bat eliza katolikoaren arazoa dela baieztatzea da, eta ez erakunde eta gizarte-esparru guztiena, inkestak argi uzten baitu kasuen % 90 familian, lan-eremuan edo Interneten gertatzen direla, besteak beste. Periódico Educación-en, Europako Batzordearen argitalpenen eta abusuak gainditzen dituzten jarduera horiek azaltzen dituzten aldizkari zientifiko onenen berri eman dugu.

Egilea: Ane López de Aguileta