Periódico Educación-etik itzulita

Askotan, komunikabideek funtsezko zeregina dute mundua ikusteko moduan. Horiek beren programetara deitzen dituzte tertuliakideak, gaurkotasuneko gaiei buruz hitz egin dezaten. Tertuliakide horiek gai eta termino berriak atera behar dituzte beti; batzuetan morbosoenak eta probokatzaileenak aukeratzen dituzte, deitzen jarrai diezaieten eta horrela kobratzen jarrai dezaten. Egunotan ikusten ari gara tertuliakide askok eztabaida morbosoa atera dutela berriro, elkarbizitzarako ondorio oso negatiboak dituena: “erlijioen arteko gerrak itzuli dira”.

Gure eskoletan, ikasleak eta erlijio desberdinetako familiak bat datoz. Tertuliakide horiei sinesten badiete eta kasu egiten badiete, gatazkak sortuko dira haien artean, eta zaila izango da bizikidetza. Imajina dezagun une batez jolastoki bat, non nire lagunaren komunitate erlijiosoaren aurkako gerra bat dagoela pentsatuko dugun. Edo familia guztiak eskola aurretik eta ondoren elkartzen diren ikastetxeko atea.

Erlijioen arteko gerra geldiezina badago, ezin da azaldu nola ehunka emakume israeldar eta palestinar agertu diren berriki bakearen alde. Ez gara gelditu Erdi Aroan. Erlijio-gerren garaia oso urrun dago, eta erlijioen arteko elkarrizketan aurrerapen asko egin dira, bai oinarrizko komunitateetan, bai erakundeetan. Nazioarteko erakunde guztiek eta komunitate zientifikoak erlijioen arteko elkarrizketa hori sustatzea proposatzen dute. Baina tertuliakideek ukatu egin behar dute existitzen dela, edo esan “buenismo” ekintza bat besterik ez dela, benetako gatazka-egoerarekin zerikusirik ez duena.

Erlijio desberdinek bizikidetzaren aldeko adierazpen asko egin dituzte elkarrekin. Datorren asteburuan, adibidez, “Erlijioen Gaua” ospatuko da Bartzelonan aurten ere, “Konbikzioak eta sinesmenak elkarrizketan” azpitituluarekin, eta kultuko 48 zentrok eta sinesmen desberdineko erakundeek hartuko dute parte. 

Erlijioek, berez, ez dituzte gerrak sortzen. Erlijioa beren interesetarako erabiltzen duten pertsonek eragindako gatazka politiko eta ideologikoak dira. Baina badira, halaber, erlijio-balioek pertsonak maitasun- eta elkartasun-ekintza oso sakonak egitera bultzatu dituzten adibideak.

Hori gogoan izateak eta gure eskoletan tertuliakideen ordezko diskurtsoa sustatzeak gaur egungo bizikidetzan, baina baita etorkizunekoan ere, ezberdintasuna eragin dezake.

Egilea: Ana Burgués

Granadako Unibertsitateko irakaslea. Red MeToo Unibertsitateko kidea.