La Verneda-Sant Martí Helduen Eskolak Espainian garatutako herri-hezkuntza dialogikoak, Paulo Freireren lanak eraginda, eragin social eta hezitzaile esanguratsuak izan ditu. 

Zapalkuntza desagerrarazteko ikuspegi emantzipatzaile batetik abiatuta, herri-hezkuntza dialogiko horrek eutsi egin zion, eta Espainiko hezkuntza-esparruko alderdiak eraldatu ditu, oztopoak eta zailtasunak gorabehera. 

Hori horrela, European Journal dor Research on the Education and Learning of Adults aldizkari zientifikoan argitaratu den Dialogic popular education in Spain and its impact on society educational and society theory, and European research artikulu zientifikoan ekitaldien ibilbide bat aurkezten du, herri-hezkuntza dialogikoak hezkuntza-jardunbideei nola eragin dien eta nola aldatu dituen azaltzen duen ikerketaren esku-hartzeen eta aurkikuntzen historia bat, bai eta Europako beste leku batzuetako ikerketari nola heltzen zaion ere. 

Gainera, aldaketa sozialarekiko erabateko konpromiso estandar zientifikoekin konbinatzeko moduak aurkezten ditu, guztientzako gizarte hobea lortzeko. 

Arestian aipatutakoa aintzat hartuta, Freireren ekintza dialogikoaren teoriaren eragina duen herri-hezkuntza dialogikoa egungo gizartea eraldatzen laguntzen ari da. Oinarri zientifiko sensoarekin, La Verneda-Sant Martí Helduen Eskolako herri-hezkuntza dialogikoaren adibide bat da, eta Ikas Komunitate bihurtu zen mila eskoletako lehena izan zen, adin guztietako ikasle eta parte-hartzaileekin. 

Ikaskuntza-komunitate gisa eskoletan ezarritako hezkuntza-ekintzek ikaskuntzen hobekuntzan eta gizarte-kohesioan duten eraginak pertsonen bizitza eraldatzen laguntzen du, batez ere kalteberenena, eta eskolak zein komunitateak aldatzen, ezagutza zientifiko berria sortuz, ikuspegi dialogikoak hezkuntza- eta gizarte-teorien barruan duen garrantzia nabarmenduz. Aldi berea, eskola horiek eraginen azterketa zientifikoak azterketa-esparru berri bat eskaini du Europako ikerketaren eragin sozialerako. 

Eraldaketa handia da Europan ikerketa egiteko moduan. Izan ere, zientziaren eta gizartearen arteko distantzia laburtzen da eta ikerketaren emaitzek gizartean eragin handiagoa izatea lortzen du, gizartea eraldatzeko potentzialtasunarekin. 

Paulo Freireren ekintza dialogikoaren teoriak Espainian izan duen eraginak mugak gainditu ditu, eta ez da soilik herri-hezkuntzako proiektuetan izan. Herri-hezkuntza dialogikoko proiektu horietako batetik, La Verneda-Escuela Sant Martí izenekotatik, adin guztietako eta hezkuntzaz haraindiko hezkuntzaren ikuspegi dialogikoa helarazi da, Unibertsitateetan eta Europan ikerketa bultzatzen ari den moduan eraginez, arlo guztietako ikertzaileen eta herritarren artean ezagutza sortzeko prozesuak barne.

Egilea: Ane Olmedillo