5 urte igaro dira Kaiera martxan jarri zenetik. Amets txiki hori koaderno batean sartzen zen, eta hain handia zen, non hezkuntza eta gizartea hobetu nahi zuten pertsona eta ikastetxe guztiei lekua ematen baitzien, eta, horretarako, inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoak erabiltzen ziren.

5 urte igaro dira, eta irakurle harpidedun kopuruan (813), kolaboratzaileetan (104), bisitetan (197.269),  edukietan (2000 artikulu), ikastetxeetan eta sare sozialetan (542 jarraitzaile) hazten joan gara. Azken batean, gure eragina gero eta handiagoa da, eta aurrera egiteko ilusioak eta gogoa ere gero eta handiagoak dira: alde batetik, horrelako proiektu batean zuzenean inplikatuta egoteak pertsona eta profesional gisa hazteko balio badigu; bestetik, irakasleek, familiek eta ikasleek artikuluak beren eta ikastetxeen bizitzak hobetzeko tresna gisa erabiltzen dituztela ikustea, emaitza akademikoak gero eta hobeak izan daitezen, guztiz motibagarria da.

Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikastetxe asko ari dira erabiltzen Kaieraren artikuluak ikasleekin solasaldi dialogikoak eta solasaldi feministak egiteko, baina irakasleen eta familien solasaldietarako ere erabiltzen dira. Artikulu horiek adiskidetasunaz hitz egiten dute, indarkeriaren aurrean babesik onena den aldetik, zero urtetik aurrera zero indarkeria lantzeko beharraz, desberdintasunen berdintasuna zer den, diskurtso hertsatzailea nola identifikatu, zer den eta nola izan behar den NAM bat (Maskulinitate Alternatibo Berriak), nola eta zergatik izan behar den upstander bat, zertan datzan genero-indarkeriaren sozializazio prebentiboa, nola erabili modu arduratsuan eta seguruan sare sozialak, zer den maitasun erromantikoa, nola aukeratu ondo tratatzen zaituena, nolakoa den kalitatezko harremana eta abar, eta testu horiek guztiak, beste edozein gairekin gertatzen den bezala, munduko aldizkari zientifiko garrantzitsuenetan argitaratutako artikuluetan oinarritzen dira.

Kaieran dauden liburu zerrendak ere asko erabiltzen ari dira (3.000 kontsulta baino gehiago), ikastetxeetan arrakasta handia duten literatur klasikoen solasaldiak egiteko liburuak kontsultatzeko eta aukeratzeko. Baliabide atalari lotutako beste baliabide batzuk ere maiz kontsultatzen dira.

5 urte hauetan emakumeen istorio batzuk partekatu ditugu. Beste herrialde eta testuinguru batzuetako emakumeak eta hemengo emakumeak; batzuk zaharragoak, beste batzuk gazteagoak; batzuk kultura maioritarioetakoak, beste batzuk minoritarioetakoak, eta abar. Azken batean, hainbat emakume izan ditugu hizpide, neskei erreferentzia egin diezaieketenak, oztopoen gainetik proiektu profesionalekin eta bizitza-proiektuekin amets egitera ausar daitezen. Baina ez ditugu gizon handiak ahaztu Erraldoien bizkarrean dagoen atalean, beste hainbeste emakumerekin batera, funtsezkoak izan direla munduan hezkuntza hobetzeko.

Europako testuinguruan, Horizon Europaren barruan, Allinteract, Scirearly bezalako proiektu garrantzitsuei lekua eman diegu, hezkuntza eta gizartearentzako eraldaketa handiak ekarri eta ekarriko dituztenak. Unibertsitatearen testuinguruan, #MeToo Universidad-ek izan duen aparteko bilakaera jarraitu eta babestu dugu.

Ijito-herriak gure orrialdeetan ageri da  ijito-erakundeek antolatutako hainbat ekitaldi, sari banaketa, erreferente, hitzaldi eta jardunaldien bidez, batez ere emakume eta ikasle ijitoei zuzendutakoak.

Erreferenteei dagokienez, aipatzekoa da gure erkidegoko eta erkidegotik kanpoko hainbat eta hainbat ikastetxek (Katalunia, Valentzia, Mexiko, Brasil) egindako kolaborazioak; izan ere, haien eraldaketa-historiak kontatu dituzte, senideekin parte hartzeko eta prestakuntza antolatzeko modua, txikienekin dituzten solasaldiak aurrera eramateko modua, etab. Esperientzia horiek guztiak gure egunkariaren memorian geratzen dira erabili nahi dituenarentzat.
Duela 5 urte, Kaiera sortu genuenean, proposatu genuenak zentzua izaten jarraitzen du gaur egun ere, eta, beraz, gizarte-inpaktuaren ebidentzia zientifikoek ematen dutena bilatzen, irakurtzen eta partekatzen jarraituko dugu; izan ere, eskolek hobera egitea nahi dugu, haur guztiek izan dezaten onena, beren harremanetan, emaitza akademikoetan, ikastetxeetako bizitzan bikaintasunaz gozatzeko aukera izan dezaten, edozein dela ere haien jatorri geografikoa, jatorri soziala, kulturala, sinesmenak, sexua, generoa eta abar.
Kaiera editatzeak zentzua duela uste dugu, oraindik ere gainditu beharreko buloak eta zabaldu beharreko ebidentzia zientifiko asko daudelako, eta horrela jarraituko dugu Sappho eta Adhayayana plataformen laguntza paregabearekin, hezkuntzan denak ez baitu balio,

Orrialde hauek zureak jarraitzea izaten nahi genuke, zuek idazteko, irakurtzeko, komentatzeko… badakizue, KAIERA  hezkuntzari buruz egunero!

Egilea: Luisa Maria Puertas