Joan den ikasturtean, Euskadiko Ikaskuntza Komunitate bateko Lehen Hezkuntzako laugarren mailako ikasleek Kaieraren testuak irakurri eta eztabaidatu zituzten Solasaldi Dialogikoetan, eskolako bullyingaren prebentzioari buruz. Artikulu hauek gure egunkarian dugun Indarkeria zero atalaren parte dira. Nazioarteko ebidentzia zientifikoekin konprometituta gaude eta 5 urte daramatzagu horiei buruz euskaraz argitaratzen.
Ikasle horiek, ebidentziak ezagututa, eskolan berdinekiko harremana hobetu ahal izan zuten. Eskolako kide izatearen zentzuari buruzko testu bat irakurtzen zutenean, ideia hauek partekatzen zituzten: bakarrik bazaude, indarkeria jasateko arrisku handiagoa duzu. Ikasle batek nabarmendu duenez, ikasgelan gure egunkariko artikulu hau irakurri zutenetik, ikaskide guztiek konpromiso handiagoa zuten erasotzaileen gisako jokabiderik ez izateko.
Gainera, bullying-ari eta berdinen taldeari buruzko testu bat partekatu zutenean, lagun hobeak izaten hasi ziren eta norekin erlazionatu hobeto aukeratzen hasi ziren. Horri esker, lehen ikasgelan harremanik ez zuten ikasleek, bortitzak zirenek baitzituzten erakargarri, integratu ahal izan zuten, ez baitzuten indarkeriazko jokabiderik. Horrela, gelako giroa hobetu egin zen.
Hezkuntza-premia bereziak zituzten ikasleek ere Solasaldi Dialogikoen inpaktua jaso zuten, handik aurrera patioetan bakarrik egoteari utzi ziotelako, eta ikasgelan parte hartzeko seguruago sentitzen hasi zirelako. Hori eragin handia da, eta irakasleek iradokitzen dute topaketa horiek maizago egingo balira, askoz gehiago hobetu litekeela eskolako giroa.
Hitz itxaropentsu hauekin, beste urte askoan jarraituko dugu lanean egunero Euskarako ebidentzia zientifikoak iristen jarrai dezaten. Eskola- eta gizarte-espazioak eraldatzeak gure argitalpen bakoitzean dagoen ilusioa eta zientzia elikatzen ditu eta horrela jarraituko dugu.
Egilea: Garazi Alvarez