Siria iparraldean, datorren ikasturtean, hezkuntza-jarduera arrakastatsuak ezartzeko proba pilotu bat hasiko da; zehazki, solasaldi dialogikoak, talde interaktiboak, ikasteko denboraren luzapena eta gatazkak prebenitzeko eta konpontzeko eredu dialogikoa. Joan den astelehenean Turkiako hegoaldean eta Siriako ipar-mendebaldean izandako lurrikarek 11000 giza galera baino gehiago eragin zituztela dioten bitartean, eremu horretan hezkuntza-arrakasta bultzatzeko lanean hastea erabaki dute, lehenik eta behin plan pilotu batekin, eta, ondoren, Siriako iparraldeko gainerako lurraldeetara zabaltzea.

Munduko eremu honetan daude barne-desplazatu gehien, eta gatazka belikoen ondorioz sei milioira iristen dira. Gerra zibila piztu zenetik, milioika haurrek osatutako war generation deritzon hezkuntzarako eskubidea urratu da. Hamabi urte baino gehiagotan, belaunaldi osoek ikusi dute nola ez zeuden eskolatuta, oso egoera eskasetan, eta gizarte zibila izan da premia horri erantzuteko existitzen ez den egoeraren sistema paraleloa garatzen joan dena. Ekimen horren atzean dago H2020 REFUGE-ED Effective practices in education, mental health and psychosocial support for the integration of refugee children proiektuaren (proiektu horren helburu nagusia da kalitate handiko proposamen berritzaileak sustatzea, haur migratzaileak, inoren kargura ez dauden adingabeak, asilo bila dabiltzan pertsonak eta errefuxiatuak harrera-herrialdeetan modu dinamikoan integratzeko diseinatuak) eta Support Group Network-en, Suedian errefuxiatuek sortutako lehen GKEaren, arteko lankidetza. Asmoa da eremu horietan hezkuntza-jarduera arrakastatsuetan lanean ari diren pertsonen edo boluntarioen prestakuntza antolatzea, hezkuntzaren sarbidea eta kalitatea hobetzeko, gizarte-eragina ziurtatuta dutela erakutsi duten ekintzetatik abiatuta.

REFUGE-EDen bidez, INCLUD-ED proiektu europarrak (2006-2011) garatutako hezkuntza-jarduera arrakastatsuak dagoeneko ezartzen ari dira hezkuntza-eremu informaletan eta ez-formaletan, hala nola inoren kargura ez dauden adingabeen hasierako harrera- eta arreta-zentroetan edo errefuxiatu-esparruetan, bai eta ibilbide migratzaileetatik datozen ikasleen ehuneko handia duten eskoletan ere. Bestalde, osasun mentaleko eta laguntza psikosozialeko praktika eraginkorrak ere ezartzen dira, eta horiek zientifikoki frogatu dute funtzionatzen dutela. Gaur egun garatzen ari den proiektua 2023ko abenduaren 31n amaituko da, baina aurreikusten da haren eraginak, pilotuetan parte hartzen duten ikastetxeetan nabaritzen hasiak direnak, askoz gehiago hedatuko direla amaitu ondoren, eta lehen aipatutako eremua horietako bat izango dela.

Periódico Educación-etik itzulita. 

Egilea: Teresa Sordé