Rocío García Carrión Deustuko Unibertsitateko Ikerbasque ikertzaileak zuzenduko du SCIREARLY proiektua, Europako Batzordeak 3 milioi euro ingururekin finantzatu duen ikerketa bakarretakoa (hiru baino ez ditu finantzatu), errendimendu akademikoa hobetzeko eta eskola-porrota murrizteko.
SCIREARLY proiektua (Policial And Practices based on Scientific Research for Reducing Underachievement and Early School Leaving in Europe) Horizon Europe (HORIZON-CL2-2021-TRANSFORMATIONS-01) Europako ikerketako esparru-programak hautatu du. 2022ko azarotik 2025eko urrira bitartean, eskola-errendimendu baxua murriztea lortzen duten (konpetentzia digitala barne) eta, aldi berean, ikasleen ongizatea sustatzen duten ebidentzia zientifikoetan oinarritutako praktikak eta politikak identifikatuko ditu proiektu horrek.
Horrela, SCIREARLYk derrigorrezko hezkuntzan zehar hobekuntza kognitiborako eta garapen sozial eta emozionalerako Europa mailako ikaskuntza-ingurune optimoak aztertuko ditu. Horretarako, ebidentzia zientifikoan oinarritutako hezkuntza-praktikak eskainiko ditu, politika berritzaile eta eraginkorren prestakuntzari buruzko informazioa emateko. Horretarako, konparaziozko ikuspegitik aztertuko ditu Europan errendimendua eta gaitasunak hobetzeko arrakasta handiena erakutsi duten hezkuntza-politikak. Gainera, kalitate handiko haur-hezkuntzako Europako eredu bat definitzen lagunduko du, etapa hori erabakigarria baita ikasleen etorkizuneko arrakastarako edo eskola-porroterako. Helburu horiek betetzeko, proiektua diziplinarteko ikuspegiarekin diseinatu da, metodologia mistokoa, ikerketa ia esperimentala eta maila anitzekoa barne hartzen dituena. Gainera, ikerketa guztia baterako sorkuntzara bideratzen da, inpaktu sozialeko ikuspegiaren bidez.
Adierazi den bezala, Rocío García Carrión doktoreak zuzenduko du proiektua, eta Europako 10 herrialdetako diziplinarteko partzuergoa zuzenduko du. Partzuergoa herritarrekin harremanetan egongo da etengabe, hainbat gizarte-eragileren bitartez. Hala, taldeak maila zientifiko goreneko ikertzaileak (Maltako Unibertsitatea, Helsinkiko Unibertsitatea, Dublin City University, Portoko Unibertsitatea eta Newcastleko Unibertsitatea), GKEak eta nazioarteko erakundeak (Save the Children Danimarka eta Gurasoen Europako Elkartea, besteak beste) eta politikaren arloko ordezkariak (Portugalgo Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa, esaterako) biltzen ditu.
Proiektuaren ideia da, Non Satis Scire (jakitea ez da nahikoa) mottoa oinarritzat hartuta, ikerketa zientifikoa ez dela nahikoa haren onurak gizarte osoarentzat ez badira eta gizarte osoarentzat premiazkoak diren erronkei erantzuten ez badiete.
Deustuko Unibertsitateak hezkuntzaren arloan hain proiektu garrantzitsua zuzentzen duen lehen aldia da. Emaitzek Europan eskola-uztea murrizten lagunduko dute, talde ahulenetan arreta berezia jarriz (maila sozioekonomiko baxuko ikasleak, ikasle ijitoak, etorkinak eta errefuxiatuak, esaterako), desberdintasun hori neurriz kanpo jasaten jarraitzen baitute.
Hurrengo asteartean, azaroaren 6an, 16:30etan, “Hezkuntza hobetzeko eta eskola-porrota murrizteko ebidentzian oinarritutako politikak eta praktikak” ekitaldia egingo da Deustuko Unibertsitateko Icaza Aretoan. Nazioarteko maila goreneko hizlariak egongo dira, hala nola Liz Todd eta Ramón Flecha.
Izena emateko, doakoa eta irekia da hezkunzta hobekuntzan interesa daukan edozein pertsonarentzat esteka honetan.
Egilea: Luisa Maria Puertas