Akademikoek, maiz, kalifikazioak arrakasta akademikoaren neurri gisa erabiltzen dituzte. Literatura zientifikoak, neurri handi batean, alde batera utzi du ikasleek kontzeptu garrantzitsu hori nola definitzen duten zehaztea.
Hori horrela, Educational Review aldizkari zientifikoan argitaratu den An evaluation of the factors that influence academic success as defined by engaged students artikuluan, Lynam, Cachia eta Stock zientzialariek unibertsitateko ikasleek arrakasta akademikoa eta faktore zergadun gisa ikusten dutena nola definitzen duten azaltzen dute.
Horretarako, ikerketa kualitatiboa egin zuten hiru talde fokal erabili zituzten. Horietan, Londresko Unibertsitateko psikologia graduko 16 ikaslek parte hartu zuten.
Datuen analisia egiteko, gaikako analisi induktibo esperimentala (TA) erabili zuten.
Ikasleek honela definitu zuten arrakasta akademikoa: garapeneko kalifikazio eta emaitza holistikoagoak eta lorpen pertsonalak barne hartzen dituzten emaitzen konbinazioa. Hiru gai sortu ziren ikasleek arrakasta akademikoan eragina duten faktoreei buruz duten pertzepzioa laburbiltzeko.
Lehenengo gaiak, ikasle-agentziak, bi azpigai izan zituen: jomugak ezartzea eta autorregulazioa. Bigarren gaia gaitasuna izan zen, bi azpigairekin: autoebaluazioa eta motibazioa. Azken gaia laguntza instituzionala eta kanpoko laguntzaren azpigaiak barne hartu zituen laguntza mota izan zen.
Azterketa horrek ikaslearen ahotsa eransten dio arrakasta akademikoaren definizioari eta hori errazten duten faktoreei. Goi-mailako erakundeen erronka da ikasleek definitutako ezaugarri horiek ikasketa-planean txertatzea, ikasleen arrakasta errazteko, eta, bereziki, elementu xaflakorretan zentratzen da, hala nola ikasketan eta gizarte-trebetasunetan, finantza-xedapenetan eta beste xedapen pertsonalizatu batzuetan, batez ere ikasle ez-tradizionalentzat.
Egilea: Ane Olmedillo Berasategi