Hezkuntzaren arloko Haurren Eskubideei buruzko Ikerketa Sareak (25. sarea) duela gutxi bere urteroko ekitaldia egin zuen, Hezkuntza Ikerketarako Europako Elkartearen (EERA) #ReconnectingECER programaren barruan. 

Haurren eskubideei eta hezkuntzari buruzko ikerketarako bide berriak diseinatzea helburua duen ekitaldia, oraingo honetan, online eta irekia izan da, eta horri esker askotariko ahotsak sartu ahal izan dira. Hala, hainbat komunitate bildu dira belaunaldien arteko sustatzeko elkarrizketan. Hizlariak gazteak eta helduak izan dira, akademikoak eta GKEetako kideak barne, mundu osokoak, denak ere haurren eskubideen eta hezkuntzaren aldeko adituak. Europa barruko eta kanpoko 23 herrialdetako 66 parte-hartzailek hausnarketa egin dute haurren eskubideei eta hezkuntzari eragiten dieten hainbat arazo konplexuri buruz, hau da, konpontzeko zailak diren arazoei buruz. 

Horixe izan da, hain zuzen, berariaz landu den gaia: “Arazo konplexuak haurren eskubideetan, hezkuntzaren eremuan””, eta, bereziki, hezkuntzaren eta haurren eskubideen elkargunean zentratu da. Gazteek ikuspegi aparta eta oso bizia eman dute beren adierazpenetan, eta, antolatzaileen iritziz, haien inplikazio-mailak aurrekaria ezarri du eztabaida horietan ahotsa eta parte-hartzea izateko. 

Erresuma Batuko Victor (16 urte) EuroChildeko Haurren Kontseiluko kideak “Gure hezkuntza-sistemaren akatsak” gaiari buruz hitz egin du, eta eskoletan dagoen kontraesana nabarmendu du; kultura indibidualista dagoela azpimarratu du, baina, aldi berean, gizabanako bakoitzaren berezitasuna aintzat hartzen ez dela. 
Kamerungo Bertsyk (16 urte), GNRC – Arigatou Internationaleko Gazteen Batzordeko kideak, adibideak eman ditu hezkuntzaren kostuek, batez ere eskola-kuotek, gizarteko ahulenei nola eragiten dieten azaltzeko.

Australiako Laurak (12 urte), Student Alliance 4 Inclusion sortu zuenak, haurren diskriminazio-legatuari buruz hitz egin du, Haurren Eskubideei buruzko Nazio Batuen Konbentzioaren 29. artikulua ez dela betetzen adierazi du, eta desgaitasunagatiko eta hezkuntza-testuinguruetako bereizkeriaren adibide espezifikoetan oinarritu da.

Hegoafrikako Reece-k (16 urte), Child Rights Connect-eko haurren eskubideen aholkulari eta Earth Kids Organization (EKO) erakundearen sortzaileak, lehen haurtzaroaren garapenean eta eskubideetan jarri du arreta, eta gobernuaren estandarrek batzuetan haurren eskubideak ahuldu ditzaketela adibidez adierazi du, murrizketa horien epe luzeko inplikazioak problematizatzeaz gain.

Ingalaterrako Savannah-k (11 urte), Child Rights Connect-en haurraren eskubideen aholkulariak, COVID-19agatik eskolak itxi zituztenean haurrek izan zituzten arazo batzuen adibideak eman ditu, eta hezkuntzan bakarrik egon izanagatik sortutako zailtasunak nabarmendu ditu.

Akademiako eta GKEetako beste kideek ere gori-gorian dauden beste gai batzuk planteatu dituzte, hala nola: hezkuntza jasotzen ez duten haurren beharrizan asko babesteko teknologiak duen gaitasuna; haur eta gazteekin “plataforma partekatzeko” beharra; hezkuntzan haurrek dituzten eskubideen urraketa ugariak eta egoera hori aldatzeko beharra. 

Ekitaldiak eztabaida handia, ideia berriak eta lankidetzarako aukerak sortu ditu, eta sareak etorkizuneko jardueretan lantzen jarraituko du, besteak beste, belaunaldien arteko elkarrizketa gehiago.

Egilea: Isabel Mendizabal