Irakasleen kalitateak ikasleen emaitzetan duen eraginari buruz adostasun zabala dago. Irakasleen prestakuntzak ikasleen hobekuntzan duen eragina ebaluatzeko eztabaidak irekita jarraitzen du. Eskola desberdinetarako sare batean antolaturiko irakasleen prestakuntzaren eraginaren ebaluazioa gutxi aztertu da. 

Berriki argitaratu den Roca-Campos, Renta-Davids, Marhuenda-Fluixá eta Flecha (2021) ikertzaileen artikuluan, irakasleen etengabeko prestakuntza-programa baten hezkuntza-inpaktua ebaluatzeko maila anitzeko eredu bat aplikatzen da. Hori Valentziako Topaketa Pedagogiko Dialogiko (DPCV) batean oinarritutako kasu-azterlan baten bidez bideratu zen, eta ebidentzia zientifikoan zein printzipio dialogikoetan oinarrituta zegoen.

Ikerketa bi fasetan egin zen, eta, horri esker, hainbat mailatako hezkuntza-hobekuntzak identifikatu ziren, hezkuntza-inpaktuaren eta tertulia pedagogiko dialogikoaren arteko lotura zehatzago ezagutzeko.
Azterlanaren helburua komunitatearen hezkuntza-hobekuntzetan eragiten duten irakasleen prestakuntza-ekintzei buruzko nazioarteko eztabaidari ezagutza berriak ekartzea zen.

Ikerketa metodologia komunikatibo baten bidez egin zen. Ikuspegi metodologiko horrek berdintasunezko elkarrizketa ezartzen du ikertzaileen eta ikerketako parte-hartzaileen edo azken erabiltzaileen artean. 

Datuak sei teknikaren bidez bildu ziren, eta, teknika horiei esker, DPGren hezkuntza-eragina hainbat dimentsiotatik identifikatu ahal izan zen. Teknika horiek talde fokala, elkarrizketa erdiegituratuak, analisi dokumentala, behaketa parte-hartzailea, elkarrizketa sakonak eta galdetegiak izan ziren.

Ikerketa-tresnak DPGVko banakako parte-hartzaileei eman zitzaizkien, bai eta funtsezko beste informatzaile batzuei ere, hala nola zuzendariei eta eskoletako zuzendaritzako beste langile batzuei. Funtsezko informatzaileak DGPVk ikasleengan duen eraginaren berri emateko gaitasunaren arabera hautatu ziren.
Ikerketa-prozesua datuak biltzeko eta aztertzeko bi fasetan oinarritu zen: lehenengo fasean, hezkuntza-hobekuntzak identifikatu ziren, eta, bigarren fasean, parte-hartzaileen ahotsetatik identifikatutako hezkuntza-hobekuntzak baliozkotu ziren.

Irakasleek Valentziako Pedagogia Dialogikoaren topaketan izandako parte-hartzearen ondorioz, bi hezkuntza-inpaktu mota identifikatu ziren. Alde batetik, ikerketak erakutsi zuen eragina izan zuela ikasleen hezkuntza-ikaskuntzaren emaitzetan eta gizarteratzean. Irakasleek beren prestakuntzan ikasitakoa eskolara eraman zutenean, ikasleen hezkuntza-ikaskuntza hobetu egin zen zenbait eskolatan. Gainera, parte hartu zuten eskoletan gizarteratze-indizeak hobetu zirela ikusi zen.
Hala ere, eragin hori sakonago aztertzeko beharra dago, lotura horri buruzko ondorioa ateratzeko. 

Beste alde batetik, azterlanak erakutsi zuen eragin hezitzailea izan zuela ikastetxeetako zuzendaritza-taldeak HJKDren printzipioak eskola-praktiketara eramateko konpromisoa hartu zuenean. Oro har, azterlanak nabarmendu zuen oso garrantzitsua dela prestakuntzak hezkuntza-emaitzetan duen eragina ebaluatzeko hainbat neurri hartzea, bereziki gizarteratze-adierazlea, hobekuntzak Hezkuntzaren Zuzendaritza Nagusiarekin lerrokatzeko modu egokia baita.

Egilea: Laura Gutierrez