Solasaldi Teologiko Dialogikoak Lehen Hezkuntzan

Bibliaren irakurketa eta ulermena eskola batzuen helburua da 1979an erlijio katolikoa hautazko ikasgai bihurtu zenetik. Ikuspegi dialogikoarekin Biblia ikastea aztertu gabe zegoen Marauri, Villarejo eta García-Carrión-ek aurten hori ikertu duten arte. Ikerketan Euskal Herriko itunpeko ikastetxe bateko lehen hezkuntzako 22 ikaslek hartu dute parte, Biblia ardatz izan duten 7 solasaldi dialogikotan. Konkretuki, laugarren mailako ikasleek parte hartu zuten ikerketa horretan. Eskolari dagokionez, jatorri kultural anitzeko ikasleria du, eta maila sozioekonomiko erdi-baxuko familiak dira nagusi. 

Emaitzek diotenez, zazpi solasaldi teologiko dialogikoetan 596 elkarrekintza identifikatu ziren. Haien artean, % 19 irakurketari buruzko informazioa eskaintzearekin lotuta zeuden;  % 8 galderak egitearekin lotutako elkarrekintzak ziren; % 4,2k adostasunak islatzen zituen, eta % 4,4k ezadostasunak. Identifikatutako elkarrekintzen gehiengoa, % 64,4 hain zuzen ere, azalpenak, hipotesiak eta bestelako esplikazioak ematen baitziren Bibliarekin eta haien esperientziekin lotuta. Era berean, aipatzekoa da zazpi saioetan 9-21 ikaslek hitz egin zutela. 

Bibliarekin egindako solasaldi dialogiko horien ondorioz, ikasleen parte-hartzea zabala izan da, irakurketan oinarrituriko hausnarketak eta iritziak anitzak izan baitira. Modu horretan, solasaldi dialogikoek agerian jarri dute oso tresna eraginkorrak direla ikasleen goi-mailako pentsamendua sustatzeko, bai eta gai sakonen inguruko ideiak eta iritziak plazaratu eta partekatzeko ere, hala nola ametsak, zientzia, erlijioa, genero-harremanak eta balio moralak.

Be the first to comment on "Solasaldi Teologiko Dialogikoak Lehen Hezkuntzan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*