Irakaskuntzaren lanbidearen lehenengo urteak erronka handia izaten dira, eta irakasle hasiberri gehienek euren kezkei egin behar diete aurre. Irakasle hasiberriei laguntzeko, hastapen-programak garatu dira. Horien helburua irakaskuntza-trebetasunen hazkundea sustatzea eta eskola-uztea saihestea da.
Aarts, Kools eta Schildwacht ikertzaileek hiru urteko hastapen-programa baterako jarduerak aztertu zituzten irakasle hasiberrien hazkunde profesionala sustatzeko helburuarekin. Proiektua, batez ere, “instruktoreen prestakuntza” izeneko ikuspegian datza, eta bertan ikasleei prestakuntza eta laguntza eskaintzen zaie. Entrenatu ondoren, entrenatzaileek irakasle hasiberriei laguntza ematen diete beren eskoletan.
Azterketa horretan, Lehen Hezkuntzako irakasle hasiberrien kezkak aztertzen dira, baita eskoletan ematen zaien laguntza ere. Emaitzek erakusten dutenez, lehen urteko irakasleak nagusiki ikasgaiek arduratzen dituzte. Ondoren, irakasle profesionalen paperan eta eskola-antolaketan zentratzen dira. Irakasle hasiberrien kezkak arintzeko, hainbat laguntza-jarduera lantzen ari dira. Hala ere, irakasleek egoera horri aurre egiteko gai direla erakutsi dute, laguntza nahikoarekin, harreman informalarekin eta feedback egokiekin lagunduta.
Egilea: Nerea Gutierrez