Periódico Educación-etik itzulita

Maiatzaren 2an, Eskola-jazarpenaren aurkako Nazioarteko Egunean, gogoratzen dugu indarkeriak ezin duela lekurik izan gure ikastetxeetan. Gaur egungo hezkuntza-arloko eztabaidak lehen lerroan jartzen du eskola-jazarpena; indarkeria kezkatzen gaitu, baina arazoaz hitz egiten badugu, soluzioez ere hitz egin behar dugu. Eragin sozialeko ebidentzia zientifikoetan oinarrituta, ausarten kluba indarkeriarik gabe ekintza hezitzaile gisa aurkezten da, eta ikastetxeak leku seguru eta solidario bihurtzen ari da.

Indarkeria zero ausarten kluba bost oinarri funtsezkotan oinarritzen da:

  • Harreman eredugarrietan sozializazioa sustatzea, indarkeriarik gabe.

  • Tolerantzia zero aplikatzea indarkeriaren aurrean, hasieratik bertatik.

  • Berdintasunezko eta seguruetarako elkarrizketa guneak sortzea.

  • Ikasleen lidergoa bultzatzea, parekoen arteko prebentzioan.

  • Irakasleak eta hezkuntza-komunitate osoa trebatu ebidentzia zientifikoetan, indarkeriaren prebentzioaren inguruan.

Zenbait ikastetxetan lortutako emaitzak argigarriak dira:

  • Lehentasunez isilarazten zen indarkeria ikusgarri bihurtzen da.

  • Errespetuzko eta elkartasunezko inguruneak sortzen dira.

  • Parekoen arteko indarkeriak gizarte-erakarpena galtzen du.

  • Bederatzi irakasletik zortzik adierazten dute ausarten klubari esker ikasleek jarrera aktiboagoa dutela jazarpenaren aurka, biktimak babestuz eta isiltasuna hautsiz.

Indarkeria zero ausarten klubaren eragina indartzen duten zenbait ekintza daude:

  • Ikasleen arteko laguntza-sareak eraikitzea: ikasleek ez dute soilik indarkeria gaitzesten, baizik eta babes-sareak sortzen ikasten dute, isiltasun-loturak hautsiz eta indarkeria isolatzailea hobeto identifikatuz. Horrek salaketa-ingurune seguruak sortzen ditu eta ikasleen ongizate emozionala eta soziala indartzen du.

  • Elkarrizketa eta ikusgarritasunerako guneak antolatzea: zientzia-tertulia dialogikoak, asanbladak, prestakuntza- eta sentsibilizazio-kanpainak egiten dira (ikasleentzat ez ezik, irakasleentzat, bestelako langileentzat eta familientzat ere), indarkeriarik gabeko sozializazioa sustatuz.

  • Komunitatearen parte-hartzea bultzatzea: ausarten klubaren arrakasta komunitatearen parte-hartzean ere oinarritzen da. Familiek prestakuntza jasotzen dute ebidentzietan oinarritutako jardueren bidez, eta horrela babesteko gaitasuna areagotzen da.

  • Irakaslegoaren jarrera argia bultzatzea: irakasleen jarrera erabakigarria da. Indarkeriaren aurrean duten jarrera argiak eta ausartak ikasleei adorea ematen die jokabide ausartak eta solidarioak izateko. Horrela, errepresalien beldurra gutxitzen da eta norberak laguntza aurkitzeko aukera gehiago ditu jazarpen-egoeraren bat sufritzen edo ikusten badu.

  • Baldintza antolatzaile egokiak bermatzea eta ikastetxearen konpromisoa ziurtatzea: ebidentzietan oinarritutako hitzaldiak, tailerrak, bilerak, jardunaldiak edo elkarrizketak egiteko baldintza egokiak sortzea funtsezkoa da ausarten klubaren garapenerako. Ikastetxearen politikak indarkeriarik gabeko kulturaren alde egiten duenean, segurtasun handiagoko inguruneak sortzen dira eta indarkeria mota guztiak prebenitzea eta aurre egitea errazagoa da.

Gure ikastetxeek ausardia, errespetua eta elkartasuna arnasten duten espazioak izan behar dute. Indarkeria zero ausarten kluba erakusten ari da konpromisoarekin eta eragin sozialeko ebidentzia zientifikoan oinarritutako prestakuntzarekin posible dela eskola-jazarpena prebenitzea eta hezkuntza-komunitate bidezko eta seguruagoa eraikitzea guztiontzat. Jadanik badaude bide ausarta hasi duten zentroak. Orain garaia da gehiago batu eta aurrera egiteko.

Argazkia: Freepik

Egileak: Eva Monfort eta Mireia Barrachina

 

Loading