(Periodico Educacion-etik itzulita) 

Filosofiaren Munduko Egunean, Jostein Gaarderren Sofiaren munduak haurra nintzenean dena zalantzan jartzen lagundu zidala gogoratzen dut, baina hezkuntza sistema haren botereak, “etxekotasunean aditua”, nire zalantzak berriro zigortu zituen, eta hor utzi nion galdetzeari. Gero, eguneroko grinek lur eman zidaten azkenean, eta nik, azkenean, begien bistako guztia ziurtzat jo nuen. Baina orain neure burua berrasmatzen ari naizela uste dut, eta harridura eta ezinegona berreskuratzen, berriro distiratzeko eta zoriontsu izateko, izan nintzen haurra bezala, filosofiari esker bizitzaren bidaia eder eta ezusteko honetan.

Azaroko hirugarren ostegunero, UNESCOk Filosofiaren Mundu Eguna ospatzen du pentsamendu kritikoa sendotzeko eta gaur egungo erronkei buruzko hausnarketa egiteko, hezkuntza erakundeetan eta tokiko komunitateetan hainbat kultura eta ikuspegiren arteko elkarrizketa eta errespetua sustatuz. Hezkuntza-maila guztietan filosofia praktikatzeak agerian uzten du herritar kritikoak eta sortzaileak osatzeak errealitatea ulertzea ahalbidetzen duela, baita errealitatea kontzientzia eta erantzukizun sozial handiagoarekin aldatzea ere.

Erronka horrekin bat eginez, Audrey Azoulay doktoreak, UNESCOko zuzendari nagusiak, mundu hobea eraikitzeko zalantzan jartze etiko bizia egitera gonbidatzen gaitu. Era berean, Dario Sztajnszrajber filosofo argentinarrak gogorarazten digu filosofiak dena zalantzan jartzeko eta egiak agerian uzteko balio duela, ziurtasun normalizatuak desarmatzen dituzten arazoak planteatuz. Jarrera kritiko hori, orain adimen artifizialak bultzatzen duena, hezkuntzan sakondu behar da, gizaki kontzienteagoak eta gogoetatsuagoak prestatzeko gure eguneroko bizitzan.

Filosofiaz baliatuz, egin dezagun hezkuntza-sistema zalantzan jartzeko eremu emankorra, beti barruan daramagun haurra berreskuratuz. Horrela, eskutik helduta ibili ahal izango gara mundu honetan, bakearen eta harmonia globalaren bidean aurrera eginez.

Argazkia: Freepik

Egilea: David Auris Villegas

Loading