(Periodico Educacion-etik itzulita)

Unibertsitateko irakasleek lehen edo bigarren mailako eskoletan boluntario gisa parte hartzea erabakitzen dutenean, ezagutza emateaz gain, denei mesede egiten dien truke aberasgarria ere sortzen da. Unibertsitatearen eta eskolaren arteko lankidetza horrek ate asko irekitzen dizkie ikasleei, irakasleei eta unibertsitate-komunitateari.

Eskola-ikasleentzat, onura nagusietako bat da eredu akademikoekin harreman zuzena izatea, ohiko irakasleez harago. Boluntario horiek ikasle guztiei laguntza eskain diezaiekete beren jakintza-arloetan (zientzietan, humanitateetan, teknologian, etab.), adibidez, talde interaktiboetan lan egiten dutenean. Horrek horizonteak zabaldu eta bokazioak pizten ditu, ikasleek gertutik ikus baititzakete beren bizitza ikerkuntzan eta unibertsitateko irakaskuntzan ematen dutenak. Irakaskuntzaren arloan, eskolako maisu-maistrek baliabide berriak dituzte eskolak ematen laguntzeko, ikastetxearen lana indartuz. Unibertsitateko irakasle boluntarioentzat ere esperientzia oso aberasgarria da: aukera ematen die oinarrizko hezkuntza-errealitatearekin konektatzeko, eskola-sistemaren benetako beharrak ulertzeko eta beste testuinguru batzuetan hobetzen lagunduko duten ebidentzia zientifiko berriak biltzen laguntzeko. 

Gaur egun, erakundeek gizartean duten eragina frogatu behar da, unibertsitateak barne, Europako Batzordearen betekizuna baita. Unibertsitateko irakasleek eskoletan boluntarioak eginez gero, unibertsitateek zilegitasun soziala irabazten dute, eta beren funtzio publikoa indartzen dute, inguruko ikastetxeetan laguntzen baitute. Era berean, posible da proiektu bateratuak bultzatzea, denboran iraungo dutenak, unibertsitateko ikasleek ere boluntario gisa parte hartuko duten lankidetza gisa. Lankidetza horiek sustatzeak ikastetxeetako ikasleak aberasten ditu, irakasleekin lankidetzan aritzen da, unibertsitate-komunitateari ikuspegi berriak eskaintzen dizkio eta unibertsitatearen eta gizartearen arteko lotura indartzen du.

Argazkia: Adimen Artifizial Gemini-rekin sortutako irudia

Egilea: Garazi Alvarez

Loading