(Periodico Educacion-etik itzulita)

Irakaskuntza hibridoaz hitz egiten eta idazten bat-batean adituak diren pertsonen ugaritzea “bi munduetako okerrena” dela uste izatera iritsi da maiz: aurrez aurrekoa eta online bidezkoa. Irakaskuntza hibrido bikaina egiten duen Alemaniako katedra batean masterreko irakasle gisa lauhileko bat eman ondoren, orain JCR rankingeko 8. aldizkarian “computer science” kategorian argitaratu dugun ikerketa talde horrekin koautore izateko aukera izan dut, 10,5eko inpaktu-faktorearekin. Horrek esan nahi du benetan gaian adituak diren pertsona nagusiek begiratzen duten erakusleiho batean egotea (beraz, berehala zuzenduko litzateke edozein akats txiki), eta mundu osoko hezkuntza-sistemetako irakaskuntza hibridoaren hobekuntzak eragin oso handia izango duela zientzian eta gizartean.

Ikerketa unibertsitateko irakaskuntzan oinarritu da, eta 31 kasu aztertu dira. Hiru ikastaro hibrido sinkroniko mota detektatu dira: 1) norabide bakarreko diseinua, formatu hibridoari buruzko gogoeta espezifikorik eskatzen ez duena; 2) ikasle presentzialei eta online ikasleei bereizita zuzentzen zaien diseinua, ikuspegi paraleloa eskatzen duena; 3) bi parte-hartzaile moten arteko elkarreraginaren diseinua, ulermenezko gogoeta eskatzen duena.

Diseinu interaktiboak ematen ditu emaitzarik onenak. Diseinu horretan Würzburgeko hiri eta unibertsitate ederrean parte hartzeko zortea izan nuen. Ikastaro bateko ikasleek esaten zuten zailtasunak zituztela ingelesez hitz egiteko; nik, berriz, ez nekien alemanez, eta denbora luzez prestatu nuen ingelesezko material guztia hezkuntza dialogikoa egiteko. Teknologia bikainak eta ikasleek irakaskuntza hibrido ulerkorrean zuten ohiturak arazo hori sormen handi bihurtzea ahalbidetu zuten: modu berri bat garatu genuen, “dialogic teaching beyond words” izenekoa, gero artikulu zientifiko batean elkarrekin argitaratu zena.

Ikaskuntza intelektual, zientifiko eta pedagogikoaren emaitza ikaragarria izan zen, baina are zoragarriagoak izan ziren partekatzea lortu genituen interakzioak, ideiak eta sentimenduak.

Argazkia: Freepik

Egilea: Ramon Flecha

Loading