(Periodico Educacion-etik itzulita)

Batzuetan, prentsa-artikuluak irakurtzen ditugu ikasgelako baliabiderik ezari buruz, hezkuntza-premia bereziak (HPB) dituzten edo iritsi berriak diren ikasleen kopurua handitzeari buruz eta hori nola den oztopo «eskolak modu egokian eman ahal izateko». Familia batzuek maila sozioekonomiko ahulak edo ahultasun handiagoko egoerak izatearen ondoriozko problematika ere aipatzen da.

Hezkuntza-erronka horiei irtenbidea emateko gakoa hezkuntza-komunitate guztien eskura dago: hezkuntza-jarduera arrakastatsuak (AEE) ezartzea, horiek baitira nazioarteko komunitate zientifikoak ikaskuntza hobetzen gehien laguntzen dutenak.

  • Horien artean, ikasle guztientzat onuragarriak diren talde interaktiboak eta solasaldi dialogikoak nabarmentzen dira:
  • HPBak dituzten ikasleak: berdinen onura jasotzen dute eta haien laguntza jasotzen dute.
  • HPBrik gabeko ikasleak: laguntzeko gaitasuna garatzen dute eta haien ikaskuntza hobetzen dute.
  • Ikasle iritsi berriak: beren ikaskideekin elkarreraginaren bidez ikasten dute hizkuntza.
  • Ingurune ahulenetako ikasleak: elkartasun- eta berdintasun-espazioak aurkitzen dituzte, eta ez dute inor atzean uzten.
  • Baliabideei dagokienez, horiek behar bezala erabiltzea da gakoa, inklusioan, entzumenean eta hizkuntzan (ALE) eta pedagogia terapeutikoan (PT) espezializatutako laguntza-langileak ikasgelen barruan aprobetxatuz, benetako inklusioa gauzatu ahal izateko. Horrela, laguntza horiek behar dituztenek ez ezik, ikasle guztiek ere jasotzen dituzte onurak.

Askotan, egun osoan ez dago laguntzarik, edo ez, nahiko genukeen neurrian, baina ikaskuntza dialogikoan eta taldekatze heterogeneoetan oinarritutako AEE horiek inplementatuz, ikasgela ikaskuntzarako eta elkarbizitzarako espazio anitza eta aberasgarria bihur daiteke.

Garrantzitsua da irakasleen prestakuntza kalitatezkoa izatea eta ebidentzia zientifikoetan oinarrituta egotea, kexan, ikasgelari edo zirkunstantziei buruzko edozein diskurtso indargabetzeko eta begirada eraldatzailea emateko.

Kontua ez da aniztasuna arazo gisa ikustea, ezta horri heltzeko zailtasunean edo baliabide faltan zentratzea ere. Kontua da begirada aldatzea eta ikasgelaren, haur bakoitzaren, aukerak ikustea, eta, zientziak eskaintzen dizkigun gakoen bidez, guztiontzako kalitatezko irakaskuntza-espazioak lortzea.

Argazkia: Freepik

Egilea: Cristina Pérez Manglano

Loading