Gaur, osasun mentalaren nazioarteko egunean, “Healthcare” osasun esparruko aldizkari zientifikoan argitaratu berri den artikulua nabarmendu nahi dugu. Artikulu horrek Successful Dialogues in Mental Health (SDMH) eredua aztertzen du, berdintasunezko elkarrizketaren eta profesionalen eta herritarren arteko lankidetzaren bidez ongizate psikologikoa hobetzen duen proposamen berritzailea.

Artikulu honetan azaltzen da nola eredu hori hirurogeita hamarreko hamarkadaren amaieran sortu zen La Verneda – Sant Martí (Bartzelona) Helduen Eskolan, ikaskuntza dialogikoan eta parte-hartze komunitarioan aitzindaria den ikastetxean. Artikuluan argitzen denez, SDMHak ez dira tratamendu psikiatrikoa, baizik eta lankidetza sozial eta dialogikoa osasun mentaleko profesionalekin, eta horrek erakutsi du hobetu egin direla parte-hartzaileen autoestimua, inklusioa eta bizi-kalitatea. Solasaldi Literario Dialogikoak (DLG) bezalako ekintzak Hezkuntza Jarduera Arrakastatsu gisa identifikatzen dira, gaur egun lehen mailako arretako zentroetan eta Europako proiektuetan integratuta daudenak.

Azterlanak ere maiz egiten den akats bati buruz ohartarazten du: SDMH ereduaren emaitza onak prestakuntza medikorik gabeko pertsonek garatutako “errehabilitazio psikiatriko dialogikoaren” ustezko ikuspegiei egoztea. Artikulu horren arabera, SDMHk ez ditu inoiz tratamendu klinikoak ordezkatu nahi izan, baizik eta elkarrizketaren dimentsio sozialetik osatu.

“Eredu horrek pertsona askoren osasun mentala hobetzen lagundu du, kostu gehigarririk sortu gabe eta errespetuan eta berdintasunean oinarrituta”, adierazi dute. Horregatik, ikerketa honek azpimarratzen du garrantzitsua dela ereduaren oinarri zientifikoa eta etikoa babestea, herritarren eta osasun mental komunitarioaren mesedetan behar bezala aplikatzen dela bermatuz.

Argazkia: pixabay

Egilea: Garazi Álvarez

Garazi Álvarez Guerrero – Daily27

Loading