UNESCOk sare sozialetan partekatzeko ilustrazioak, grafikoak eta mezuak argitaratu ditu bere webgunean, herritarren artean jardunbide egokiak sustatzeko eta desinformazioa eta fake news direlakoak saihesteko.

Egun hauetan, eta bereziki pandemiarekin lotuta, mezu asko ari dira ugaritzen sareetan, eta herritarren artean nahasmena eta alarma sortzen ari dira. Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) arabera, infodemia horrek zaildu egiten du pertsonek pandemiari aurre egiten edo pandemiaren ondorioak gutxitzen lagundu dezaketen iturri fidagarrien mezuak identifikatzea; gainera, sareetan nabigatzen duten albiste faltsu horietako asko arriskuan jartzen ari dira pertsona asko, osasunerako kaltegarriak diren praktikak aholkatzen baitituzte.

Oso garrantzitsua da munduko erakundeak hartutako erabakia; izan ere, beharrezkoa da tresnak izatea herritarrek jakin dezaten zein iturri diren fidagarriak eta zein ez, eta jakin dezaten zein den prozedura beste pertsona batzuei lagundu diezaieketen informazioak modu arduratsuan partekatzeko, sareak bete gabe.

Komunikabideetako eta sare sozialetako erabiltzaileen alfabetatze arduratsua sustatzeko ildo horretan, UNESCOk haurrentzako eta familientzako hainbat ilustrazio eta grafiko egin ditu, oso eduki desberdin eta interesgarriak biltzen dituztenak.

Haurren kasuan, kartel erakargarri batzuen bidez, albiste faltsuak eta zurrumurruak identifikatzen ikas dezakete, sareetan informazioa partekatu aurretik pentsatzen, aditu faltsuekin kontuz ibiltzen, edo datuek eta gertaerek zergatik axola duten ulertzen. Gurasoei eskainitako ilustrazioak, batez ere, gertaerak edo ebidentziak eta iritziak nola bereizi argitzen laguntzen saiatzen dira; gainera, seme-alabekin batera materiala erabiltzeko aholkuak ematen dizkiete.

Proposamen horiek guztiak sei hizkuntzatan daude eskuragarri, eta pandemia eta infodemia ez hedatzen laguntzen ikasteko aukera ematen digute herritar guztioi.

Egilea: Luisa Maria Puertas

Luisa Mari